جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه امروز در جبهه عفت ورزی، شناخت دشمن بسیار مهم است، تصریح کرد: دشمن جنگ سراسری علیه اعتقادات مردم ایران را شروع کرده و این جنگ در فضای مجازی و حقیقی از سوی دشمن پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، بعدازظهر امروز در همایش «قیام عفاف» که ویژه گرامیداشت سالروز قیام مسجد گوهرشاد در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع)، اظهار کرد: این امام همام می‌فرماید: ««ما مِنْ شَیء اَحَبُّ اِلَی اللّهِ بَعْدَ مَعْرِفَتِهِ مِنْ عِفَّهِ بَطْن وَ فَرْج» و تأکید می‌کند که چیزی نزد خدا، پس از معرفت او، محبوب‌تر از پارسایی شکم و شهوت نیست.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرماید: انسانی که اهل عفت است قدر و منزلت او در نزد خداوند از شهید کمتر نیست.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: شهید در جهاد اصغر حضور پیدا کرده و جان خود را در راه خدا داده است، اما قدر و منزلت کسی که می‌تواند عفت نورزد؛ اما بر روی نفس خود پا گذاشته و عفت می‌ورزد از شهید کمتر نیست و بنا به فرموده امیرالمؤمنین(ع) چه‌بسا نزدیک است که این فرد فرشته‌ای از فرشتگان خداوند باشد.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی در ادامه گفت: آنچه امروز در جامعه دیده می‌شود این است که دشمن جنگ سراسری علیه اعتقادات مردم ایران را شروع کرده و این جنگ در فضای مجازی و حقیقی از سوی دشمن پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز در جبهه عفت ورزی، شناخت دشمن بسیار مهم است، افزود: در دفاع مقدس مردم دشمن را شناختند و همه پای کار آمدند، امروز هم دشمن از راه حجاب و عفاف وارد شده، اما برخی حاضر نیستند در مقابل دشمن نقش خود را ایفا کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: تمدن غرب­گرایانه از زمانی که آشپزخانه‌های اوپن را به زندگی ما وارد کرد و جوانان را به پوشیدن شلوارهای چسب و جلف ترغیب کرد، کلاً در پی از بین بردن حیا است، زیرا وقتی حیا نباشد دختر می‌رقصد و رقص خود را در فضای مجازی می‌گذارد، در حالی که حیا ریشه عفاف و حجاب است.

وی تصریح کرد: البته یکی از علل ترویج بی‌حجابی در جامعه افراد متدین و خانم‌های محجبه هستند، وقتی امر به معروف در جامعه از بین رفت و وقتی کسی حاضر نبود درزمینهٔ حجاب حتی تذکر لسانی بدهد اندک‌اندک همه نسبت به حجاب و عفاف بی‌اهمیت می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha