جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فاضل

حوزه/ مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور در جمع اساتید حوزه قزوین گفت: دشمن بیدار است و نقشه‎ها در سر دارد تا بتواند روحانیت را تخریب کند و در این راه هر چه در توان دارد را بکار می‎گیرد، چرا که روحانیت مورد اعتماد جامعه است و مردم بسیاری از حرف‎های خود را با آنان در میان می‎گذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، امروز در کارگاه دانش افزایی اساتید حوزه علمیه قزوین، گفت: راه رسیدن به خدا از طریق قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) است. یک بال این راه، کتاب خدا و بال دیگر آن عترت است، لذا باید توجه داشت که در این مسیر امام باقر(ع) و امام صادق(ع) جایگاه بسیار پررنگی دارند.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور افزود: اگر شاگران مکتب امام باقر(ع)  و امام صادق(ع)  نبودند، معلوم نبود فرهنگ و معارف بلند الهی در دسترس ما قرار می گرفت.

وی افزود: در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) شرایط بسیار سختی بود و در برخی نقل ها آمده است که امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد داشت. شاگردان حضرت مروجان معارف اسلام ناب بودند و در انتقال فرهنگ دینی بسیار موثر بودند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل تصریح کرد: حضرت صادق(ع) در آن دوران به شدت تحت تعقیب بودند و اگر ایثارگری ها پیشوای ششم شیعیان و مجاهدت شاگردان آن حضرت نبود، شاید ما الان شناختی از اسلام و مکتب صادق آل محمد(ص) نداشتیم.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور در ادامه به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره  و تصریح کرد: دشمن با استفاده از همه ظرفیت ها و راه اندازی جنگ نرم به میدان مقابله با ایران اسلامی آمده و ما هم باید مقتدرانه توطئه ها را خنثی کنیم و یقین داشته باشیم که طبق وعده الهی، حق بر باطل پیروز است.

                                

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه  تقویت و توسعه حوزه های علمیه گام مهمی در مقابله با توطئه های دشمن است، اظهار کرد:  حوزه و روحانیت در حراست از دیانت و اعتقادات مردم، لحظه ای کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل بیان کرد: امروزه هجمه‌های عظیمی از سوی دشمنان به دین وارد می شود، لذا ما باید هوشیار بوده و با دوری از افراط و تفریط در مسیر نشر دین گام برداشته و در این راه پیرو منویات مقام معظم رهبری باشیم.

 مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: دشمن بیدار است و نقشهها در سر دارد تا بتواند روحانیت را تخریب کند و در این راه هر چه در توان دارد را بکار میگیرد، چرا که روحانیت مورد اعتماد جامعه است و مردم بسیاری از حرفهای خود را با آنان در میان میگذارند، لذا هدف دشمن تضعیف روحانیت است و باید بیش از همیشه مراقب توطئه ها و نفوذ دشمنان بود.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در پایان اظهار کرد: دشمن به دنبال نفوذ در بین حوزه و روحانیت است و دوران این که بخواهد فردی را به میان ما بفرستد، تمام شده است و اکنون نفوذ در شکل های جدیدی صورت میگیرد و  اگر بصیرت لازم را نداشته باشیم، مورد طمع دشمن و جریانات منحرف قرار میگیریم.

انتهای پیام

                               

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha