پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های مختلف برای ارتقای وضعیت حجاب و عفاف استفاده کنیم، تصریح کرد: حرکت و فعالیت دسته‌جمعی در مباحث اقناعی درزمینه عفاف و حجاب ضرورت جامعه ما امروز است.

حجت‌الاسلام علی خادمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، به واقعه مسجد گوهرشاد و کشتار مردم معترض به کشف حجاب از سوی عمال رضاخان اشاره کرد و گفت: اسناد تاریخی نشان‌دهنده آن است که داشتن حجاب پیشینه طولانی داشته و تنها مختص به اسلام نیست.

وی با بیان اینکه وقتی به شخصیت‌های برجسته قرآنی نگاه می‌کنیم می‌بینیم موضوع پوشش و حیا از خصائل برجسته این بزرگواران بوده، افزود: مثلاً در داستان حضرت موسی(ع) و دختران حضرت شعیب می‌بینیم که وقتی این دو دختر می‌خواهند گوسفندهای خود را سیراب کنند به دلیل برخورداری از عفت و حیا به میان مردان نمی‌روند و حضرت موسی(ع) به آن‌ها کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه با ظهور اسلام حجاب و عفاف به‌صورت روشن‌تری مطرح شد، اضافه کرد: اسلام برای موضوعات مختلف ازجمله نحوه پوشش حد و مرز و برای انسان چهارچوب قرار داده است.

وی ادامه داد: انسان آمیخته‌ای از عقل و غرایز بوده و یک غریزه وی جنسی است، اسلام برای این‌ها حد و مرز قرار داده؛ به‌گونه‌ای که امتیاز انسان و حیوان در حیا است انسان حیا دارد ولی حیوان فاقد حیا است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه حجاب حرم بوده و گوهر کرامت زن باید در داخل حرم قرار گیرد تا از نگاه‌های مسموم و قلب‌های مریض در امان بماند، اظهار کرد: در اسلام نگاه به همسر از روی مهربانی ثواب دارد، اما اگر به نامحرم باشد تیری از تیرهای شیطان است.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با بیان اینکه به پای گوهر عفاف و حجاب خون‌های فراوانی ریخته شده، ادامه داد: رضاخان فعالیت فراوانی علیه حجاب کرد و اعتقاد داشت چادر دشمن ترقی و پیشرفت مردم ما است و به همین دلیل هم بسیاری از مردم معترض به کشف حجاب را به خاک و خون کشید.

وی با اشاره به راهکارهای ارتقای حجاب در جامعه کنونی، خاطرنشان کرد: باید زیبایی‌های حجاب و عفاف در جامعه ارائه شده و با فعالیت‌های جذاب و برخورد مناسب حجاب را بیش از پیش در جامعه خود معرفی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های مختلف برای ارتقای وضعیت حجاب و عفاف در جامعه استفاده کنیم، تصریح کرد: آنچه لازم است حرکت دسته‌جمعی در مباحث اقناعی درزمینهٔ عفاف و حجاب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha