سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ دیدار نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب

حوزه/ حجت الاسلام شعبانی، حمایت عالمان دینی از مقام معظم رهبری را حمایت از قرآن و نهج البلاغه دانست و تصریح کرد: اگر حوزه علمیه، بزرگان دین و اسلام شناسان از مقام معظم رهبری حمایت می کنند، به معنای حمایت از همین الگو ها است. یعنی برآورد این افراد آن است که رفتار و گفتار رهبر معظم انقلاب مبتنی بر قرآن و نهج البلاغه است.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه»، با تشریح جایگاه ولایت فقیه، گفت: ولایت فقیه در واقع به معنای ولایت فقاهت است، یعنی باید آموزه های دینی در جامعه و در عرصه های دیگر اعمال شود. این اعمال آموزه ها باید به نحوی باشد که حاکمیت به عدالت دست پیدا کند و این معنای واقعی ولایت فقیه است.

وی با بیان این که در واقع در ولایت فقیه الگوی حکومتی قرآن کریم، نهج البلاغه و تمام آموزه های الهی است، خاطر نشان کرد: شاکله نظریه ولایت فقیه، به معنای اجرای آموزه های دینی در جامعه است که اگر به دنبال اجرای آن باشیم، باید بر اساس این الگو پیش برویم.

حجت الاسلام شعبانی، حمایت عالمان دینی از مقام معظم رهبری را حمایت از قرآن و نهج البلاغه دانست و تصریح کرد: اگر حوزه علمیه، بزرگان دین و اسلام شناسان از مقام معظم رهبری حمایت می کنند، به معنای حمایت از همین الگو ها است. یعنی برآورد این افراد آن است که رفتار و گفتار رهبر معظم انقلاب مبتنی بر قرآن و نهج البلاغه است.

استاد حوزه ادامه داد: با توجه به کلید واژه های مورد استفاده مقام معظم رهبری در زمینه های مدیریتی، سیاست، اقتصاد مقاومتی، استکبار ستیزی، حمایت از مردم، جوان گرایی، مبارزه با اشرافیت، تذکر به مسئولان در ساده زیستی و حمایت از تولید علم به این نتیجه خواهیم رسید که الگوی رفتاری ایشان برگرفته از نهج البلاغه و قرآن است.

حجت الاسلام شعبانی در پایان تاکید کرد: افرادی که حتی آشنایی کمی با آیات قرآن و منابع دینی دارند با کمی دقت می توانند تمام این جملات را از منابع دینی استباط کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha