شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آتش سوزی مسجد جامع ساری

حوزه/ مسجد جامع ساری با قدمت و تاریخی بیش از هزار سال، عصر روز پنج شنبه به دلیل آتش گرفتن سیم برق که ناشی از گرمای زیاد بود، دچار حریق شد و آتش کهن ترین مسجد دیار علویان را به خاکستر تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، مسجد جامع ساری با قدمت و تاریخی بیش از هزار ساله، عصر روز پنج شنبه به دلیل آتش گرفتن سیم برق که ناشی از گرمای زیاد بود ، دچار حریق شد و آتش کهن ترین مسجد دیار علویان را به خاکستر تبدیل کرد.

بر اساس این گزارش، ساعت 19:40 دقیقه عصر روز پنج شنبه آتش در دو شبستان مسجد جامع ساری آغاز شد و پس از مدت زمانی کوتاهی به دیگر شبستان های این مسجد قدیمی سرایت کرد که در نهایت منجر به گسترش آتش در همه بخش های مسجد شد.

                        

پس از آتش سوزی 150 نفر از افراد تیم های آتش نشانی و مجموعه های امدادی در محل حادثه حضور پیدا کردند و بیش از سه ساعت بی وقفه تلاش کردند، اما حجم آتش آنقدر گسترده بود که متأسفانه پس از ساعت های تلاش بی وقفه مسجد کهن ساری به طور کلی در آتش سوخت.

بر اساس این گزارش، حجم حادثه به گونه ای بود که تیم های عملیاتی آتش نشانی از شهرهای اطراف ساری به محل حادثه اعزام شدند.

 

استاندار مازندران: احیاء و بازسازی مسجد جامع ساری با قدرت دنبال می شود

محمد اسلامی، استاندار مازندران که در محل حادثه حضور پیدا کرد در جمع خبرنگاران اتصالی سیم های برق را دلیل آتش سوزی مسجد جامع ساری عنوان کرد و گفت: این مسجد تاریخی و ارزشمند به‌دلیل اتصال سیم‌های برق که ریشه در شدت گرما و تابش خورشید موجب آتش‌سوزی شد.

                            

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که این حادثه تلفات جانی در برنداشت، افزود: امداد و اطفای حریق با تلاش های چند ساعته تیم های امدادی و آتش نشان به پایان رسید و آتش به طور کلی مهار شد.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مسجد جامع ساری تابع ضوابط میراثی است، خاطرنشان کرد: بر همین مبنا مباحث بازسازی آن را تدوین و برنامه زمان‌بندی برای احیا و بازسازی آن با مشارکت همه دست‌اندرکاران و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی آغاز خواهد شد.

 

تخریب صد درصدی تاریخ هزار ساله ساری

عباسعلی رضایی، فرماندار ساری نیز با بیان این که آتش‌سوزی مسجد جامع ساری سبب تخریب صددرصدی تاریخ بیش از هزار ساله این خطه شده است، افزود: متأسفانه علیرغم همه تلاش های صورت گرفته بنای مسجد جامع ساری دچار خسارت های جدی و بسیاری شده است.

                        

مصدومیت ۱۸ نفر در حادثه آتش سوزی مسجد جامع ساری

سخنگوی مرکز اروژانس مازندران تعداد مصدومان حادثه آتش سوزی مسجد جامع ساری را تاکنون ۱۸ نفر اعلام کرد.

زکریا اشکپور با بیان این که تا ساعات اولیه بامداد جمعه چهار مصدوم به بیمارستان امام خمینی(ره)، یک مصدوم به بیمارستان بوعلی و یک مصدوم  به بیمارستان فاطمه زهرا(س) اعزام شده اند، گفت: همچنین ۱۲ نفر هم توسط تیم های اورژانس مستقر در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha