جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حفظ سلامت خانواده ها در گرو رعایت عفاف و حجاب است، گفت: متأسفانه امروز بدحجابی یکی از دلایل مهم بالا بودن آمار طلاق در جامعه بدحجابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز جمعه، در جمع خواهران مبلغه که با موضوع «عفاف و حجاب» برگزار شد، با مهم ارزیابی کردن موضوع عفاف و حجاب در جامعه، آن را عامل استحکام جامعه دانست.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که بی حجابی و فساد سم مهلکی برای رشد معنوی جامعه اسلامی است، افزود: بدحجابی بنیان خانواده را سست و متزلزل و در مسیر فروپاشی قرار می دهد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که دشمن با ترویج فساد و بی بندوباری در جامعه اسلامی به دنبال از بین بردن هویت دینی جامعه است، خاطرنشان کرد: امروز دستگاه های دینی و فرهنگی باید برای مقابله با این هجمه خطرناک دشمن همگام شوند.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که حجاب چیزی نیست که باید بخشنامه و ابلاغیه نهادینه شود، بلکه نیازمند عزم و تصمیم ملی است، تصریح کرد: این که قانونی مصوب شود و برخی نهادها و دستگاه های اجرایی کشور نسبت به اجرای آن کم توجهی به خرج دهند پذیرفتنی نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که زن در جامعه اسلامی رکن اصلی تعلیم، تربیت و نشاط خانواده محسوب می شود، گفت: بانوان جامعه اسلامی باید در پاسداری از منزلت و کرامتی که خداوند متعال به آنها عطا کرده کوشا باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی موجب رواج فساد و بی بندوباری می شود، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، حفظ و تقویت امنیت اجتماعی است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که امروز بانوان جامعه اسلامی در معرض هجمه های سنگین فرهنگی دشمنان قرار دارند، تصریح کرد: بانوان باید با الگوگیری از شخصیت های بزرگ جهان اسلام نظیر حضرت فاطمه زهرا(س) در مسیر دین گام بردارند.

وی با بیان این که متأسفانه امروز شاهد گسترش برخی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستیم، افزود: این ناهنجاری ها محصول بی توجهی به ارزش های دینی و معارف الهی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که رعایت عفاف و حجاب تأمین کننده امنیت روحی و روانی زنان است، خاطرنشان کرد: هیچ دینی به اندازه اسلام برای زن جایگاه و ارزش قائل نشده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان با ترویج فساد و بی بندوباری تلاش می کنند تا امنیت روانی و اجتماعی جامعه اسلامی را تضعیف کنند، بیان داشت: با تقویت فرهنگ و عفاف و حجاب می توان ضمن خنثی کردن توطئه دشمنان، امنیت اجتماعی جامعه را نیز تقویت کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به نقش مهم خواهران مبلغه در ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی می توانند با تعامل و ارتباط چهره به چهره با جامعه هدف خود، اثرات مطلوب رعایت عفاف و حجاب را برای بانوان به ویژه دختران جوان تبیین کنند.

وی با اشاره به این که اسلام با تأکید بر این که رعایت عفاف و حجاب از سوی بانوان برای این قشر اثرگذار جامعه عزت و آبرو می آفریند، ادامه داد: امروز حفظ منزلت و محبوبیت یک بانوی ایرانی در گرو حفظ عفاف و حجاب است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حفظ سلامت خانواده ها نیز در گرو رعایت عفاف و حجاب است، تصریح کرد: متأسفانه امروز بد حجابی یکی از دلایل مهم بالا بودن آمار طلاق در جامعه است.

وی با اشاره به این که امروز دشمنان با ابزارهای تبلیغی گسترده در تلاش است ارزش های معنوی و اخلاقی را در جامعه اسلامی کمرنگ کند، افزود: بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه زنان ناشی از عدم رعایت حجاب و عفاف است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha