سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی و هنری یادیاران مهدی‌شهر از برگزاری دو طرح نمایشگاه حجاب و مسابقه «عروسکت را باحجاب کن» در مهدی‌شهر به مناسبت هفته عفاف و حجاب خبر داد.

خانم سمیه سادات متولیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به هفته گرامیداشت فرهنگ عفاف و حجاب اظهار داشت: نمایشگاه عرضه و فروش محصولات ویژه حوزه حجاب به مناسبت هفته عفاف و حجاب از 21 الی 24 تیرماه از ساعت 17 و 30 دقیقه الی 20 و 30 دقیقه همراه با نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد امام علی(ع) مهدی‌شهر در حال برگزاری است.

مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی و هنری یادیاران مهدی‌شهر با اشاره به طرح و برنامه دیگر این واحد به مناسبت هفته عفاف و حجاب تصریح کرد: طرح دیگری که در هفته عفاف و حجاب و با هدف ترویج و نشر و گسترش فرهنگ حجاب در میان کودکان از سوی واحد خواهران کانون فرهنگی و هنری یادیاران دنبال می‌شود، مسابقه «عروسکت را باحجاب کن» ویژه کودکان 5 تا 9 سال است که در این طرح کودکان برای عروسک‌های خود حجابی را طراحی و اجرا می‌کنند و از سوی واحد خواهران کانون فرهنگی و هنری یادیاران به‌قیدقرعه مورد تقدیر و تشویق قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه آخرین‌مهلت ارسال آثار در مسابقه «عروسکت را باحجاب کن» 23 تیرماه است، افزود: کودکان 5 تا 9 سال می‌توانند با تحویل آثار خود به مسئولان واحد خواهران کانون فرهنگی و هنری یادیاران مستقر در نمایشگاه عرضه و فروش محصولات ویژه حوزه حجاب در مسجد امام علی (ع) مهدی‌شهر نسبت به حضور در این مسابقه اقدام کنند.

خانم متولیان با بیان اینکه قرعه‌کشی مسابقه «عروسکت را باحجاب کن» یکشنبه 24 تیرماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد امام علی(ع) مهدی‌شهر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از اجرای برنامه و قرعه‌کشی عروسک‌های کودکان به خودشان تحویل داده می‌شود و به سه نفر از برگزیدگان این مسابقه به‌قیدقرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج و نشر حوزه عفاف و حجاب در میان بانوان افزود: فرهنگ عفاف و حجاب که امروز مورد هجمه و تهاجم جدی دشمنان در حوزه جنگ نرم قرار دارد باید از دوران کودکی و نوجوانی در خانواده‌ها جدی گرفته شود و تقویت حجاب و عفاف مصونیت دختران و خواهران جامعه را به دنبال دارد.

مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی و هنری یادیاران مهدی‌شهر با بیان اینکه در حوزه تحول فرهنگی و بسط و گسترش عفاف و حجاب به‌صورت جدی‌تر باید گام برداشت، تصریح کرد: در سال گذشته از سوی واحد خواهران کانون فرهنگی و هنری یادیاران مهدی‌شهر به دختران و خواهران غیر مسجدی نیز در ایام ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر یک شاخه گل و یک جلد کتابی هدیه داده شد که این نوع برخورد و مواجه‌شدن با آنان از سوی مسجدی‌ها و نمازگزاران، در جذب و تغییر نگرش دیدگاهی آنان بی‌تأثیر نبود.

خانم متولیان با اشاره به این که حجاب یکی از ارکان مهم تحکیم بنیان خانواده است، گفت: حجاب و عفاف یک ارزش است و آحاد جامعه باید در حفاظت، صیانت و اشاعه این فرهنگ در جامعه بکوشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha