جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سازمان ابتکاری، دانش آموزان در مدارس اسکاتلند را با اسلام آشنا می کند

حوزه/ یک سازمان اسلامی در شهر داندی در اسکاتلند با عنوان «آموزه های محمد (ص)» با برگزاری سخنرانی های مذهبی قصد دارد دیدگاه دانش آموزان را درباره دین اسلام تغییر دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thecourier، یک سازمان ابتکاری اسلامی در شهر داندی در اسکاتلند، با هدف تغییر دیدگاه نسل جوان، با برگزاری سخنرانی های مذهبی برای دانش آموزان شهر با عنوان «آموزه های محمد (ص)»، قصد دارد کلیشه ها و سدهای پیش جامعه را درهم بشکند.

این سازمان دانش آموزان در مدارس را تشویق می کند که نظرات شان را درباره اسلام بیان کرده و ضمن مباحثه در خصوص اسلام، آشنایی بهتری نسبت به این دین داشته باشند.

رضوان رفیق مدیر پروژه «آموزه های محمد» می گوید: واژه هایی مانند «تروریسم» یا «داعش» اغلب توسط نسل جوان بیان می شوند اما اینکه بتوانیم درباره این موضوعات حساس با دانش آموزان صحبت کنیم خودش پیشرفت است.

رفیق توضیح داد: وقتی وارد مدرسه می شویم از دانش آموزان می پرسیم که وقتی به اسلام فکر می کنند چه چیزی نسبت به ذهنشان می رسد؟ در ادامه معمولا سئوالاتی درباره تروریسم می شنویم و این مهم است که به جنگ این کلیشه ها برویم و برایشان توضیح می دهیم که تروریسم هیچ ربطی به اسلام ندارد. ما می خواهیم دانش آموزان تا حد امکان با ما صادق باشند زیرا در غیراین صورت کاری از پیش نخواهیم برد.

وی افزود: بعضی از این دانش آموزان فرصتی نداشته اند که با گذراندن مدت زمانی با یک مسلمان با اسلام آشنایی پیدا کنند برای همین آن ها از طریق منابع دیگری با اسلام آشنا شده اند.

گفتنی است این پروژه اولین بار در سال 2014 آغاز شد و هم اکنون به بیش از 1  هزار و 500 دانش آموز از سرتاسر این شهر اسکاتلند اطلاع رسانی می کند. سخنرانی های یک ساعته که توسط اعضای گروه در کالج ها و سازمان های آموزشی در سرتاسر شهر ارائه می شوند تاثیرات زیادی بر روی شنوندگان داشته اند و فیدبک ها نشان می دهد که %98 از دانش آموزان می گویند که درک شان از اسلام و مسلمانان پس از شنیدن این سخنرانی ها ارتقاء یافته است.

رفیق در ادامه گفت: این سخنرانی ها می توانند گشاینده گفتگویی میان مسلمانان و غیرمسلمانانی باشند که پیش از این دانش درستی از دین اسلام نداشته اند. ما فکر می کنیم که بسیار تاثیرگذار بوده ایم و در این راه بلندپرواز هستیم. دلمان می خواهد فعالیت مان را در تمامی مدارس سرتاسر شهر توسعه دهیم و حتی فرای آن پیش رویم که متاسفانه فعلا منابع کافی نداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha