جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش عفافا و حجاب

حوزه/ طاهری گفت: تبلور عفاف و حجاب در جامعه، زمینه ساز حفظ هویت و شخصیت انسانی آحاد جامعه به ویژه زنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم شمسی طاهری در جمع اساتید و طلاب  مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان، بیان داشت: هفته عفاف و حجاب یادآور زمانی است که رضا خان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان افزود: امروز هم دشمن با کم رنگ کردن اعتقادات و باورهای دینی، حجاب و عفاف را از زن مسلمان می گیرد، باید به هوش بود و با بصیرت دینی در مقابل هجمه دشمن بایستیم.

وی یکی از دلایل کاهش تمایل جوانان به تشکیل خانواده را حضور زنان بی حجاب در جامعه دانست و ادامه داد: مردان سست ایمان با دیدن چنین زنانی در سطح جامعه کمتر به تشکیل خانواده فکر کرده و تصور می کنند با ازدواج خود را محدود خواهند کرد.

وی تصریح کرد: حجاب باعث حفظ بنیان خانواده شده و زنان محجبه نقش مهمی در کاهش مفاسد اجتماعی دارند.

خانم طاهری با تاکید بر این که تبلور عفاف و حجاب در جامعه، زمینه ساز حفظ هویت و شخصیت انسانی آحاد جامعه است، اذعان کرد: با توجه به اهمیت مسأله و نیز رسالت حوزه های علمیه در آسیب شناسی اجتماعی و کمک به حل مشکلات فرهنگی جامعه، برگزاری اجتماعات و همایش های عفاف و حجاب از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: حجاب مانند ستون خیمه است و تا زمانی که ستون خیمه پابرجاست سراپرده هم برپاست و زمانی که ستون این خیمه از بین برود از سراپرده چیزی باقی نمی ماند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha