جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد حسین لطیفی - کارگردان سینما و تلویزیون

حوزه/ کارگردان مطرح سینما و تلویزیون کشورمان گفت: ما برای ساخت آثار طنز و کمدی فاخر چه در عرصه سینما و چه تلویزیون با کمبود فیلمنامه نویس خوب مواجه هستیم.

محمد حسین لطیفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که ما در جامعه برای ساخت آثار موفق چه در قالب طنز و یا جدی ، قصه ها و سوژه های خوبی در اختیار داریم، اظهار داشت: آنچه لازم است این که باید در زمینه آموزش و تربیت فیلمنامه نویسان خوب و قوی بیشتر کار کنیم چرا که در این عرصه دچار کمبود نیروی انسانی متخصصی و کاربلد هستیم.

وی با تاکید براین که در تولید اثر طنز، پردازش قصه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: سناریونویس باید در این زمینه فعال باشد و کار خوب و مناسبی بنویسد تا کارگردان برای ساخت آن اثر مشکل خاصی نداشته باشد چرا که بدون داشتن سناریوی خوب و تاثیرگذار، نمی توان توقع ساخت کار قوی داشت.

این فیلمساز مطرح همچنین با تاکید بر این که برخلاف ادعای برخی ، اعتقادی به رکود در سریال‌سازی ندارد، افزود: به هر حال باید به این نکته مهم هم توجه داشت که سریال‌هایی همچون پایتخت و یا دودکش، بیشتر کارهای تیپ‌محور و طنز بر پایه دیالوگ هستند که این ها در دنیا هم جایگاه ویژه خودشان را دارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اما این که چرا ما در فضای تلویزیون کمتر می توانیم سریال هایی تولید کنیم که به جای اتکای بر دیالوگ ها و تیپ ها، به موقعیت‌های طنز متکی باشند، این مساله برمی گردد به این که با کمبود جدی فیلمنامه‌نویس خوب روبرو هستیم و باید این مشکل را با آموزش و سرمایه گذاری مناسب رفع کنیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha