پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میر معزی

حوزه/معاونت پژوهشی حوزه برای پشتیبانی و حمایت بیشتر، صندوق حمایتی را به عنوان صندوق حمایت از مراکز پژوهشی و پژوهشگران راه اندازی کرده است، این صندوق از مهرماه سال جاری آغاز به کار خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری هم اندیشی مسئولان پژوهشی واحدهای علمی حوزه گفت: این جلسه دومین نشستی بود که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه تحت عنوان هم اندیشی مسئولان پژوهشی واحدهای علمی حوزه برگزار شد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه عنوان کرد: منظور از واحدهای پژوهشی حوزه، همه گروه های پژوهشی، مرکز، پژوهشگاه، پژوهشکده و مؤسسات را شامل می شود.

 وی اظهار داشت: امروزه 186واحد پژوهشی در حوزه وجود دارد، از میان این مراکز و مؤسسات، نام های بزرگی مانند مرکز پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره)، پژوهشگاه فرهنگ واندیشه درکنار سایر نام های کوچک مانند مراکز و پژوهشکده ها وجود دارند و در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در پایان سال 95 جلسه هم اندیشی با حضور30 مرکز بزرگ پژوهشی قم برگزار شد، در آن جلسه بر راه اندازی شورای هماهنگی مراکز پژوهشی تأکید شد که آن شورا تشکیل و راه انداز شد. 

معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: الان نیز دومین جلسه هماهنگی شورای پژوهشی و با حضور60 مرکز پژوهشی استان قم تشکیل جلسه داده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه هماهنگ کردن و هم افزایی ظرفیت های حوزه در جهت اهداف و نیاز جامعه، نظام، شناسایی خلأها، ارائه راهکار مناسب و حمایت لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی با اشاره به مهمترین در خواست واحدهای مراکز پژوهشی از ستاد معاونت پژوهشی حوزه گفت: هماهنگی، همافزایی و تعامل مراکز پژوهشی با معاونت پژوهشی حوزه های علمیه و ستاد معاونت و حمایت های مالی و اعتباری ازمراکز پژوهشی از سوی معاونت از جمله درخواست ها است.

فعالیت صندوق حمایت از پژوهشگران از مهرماه

وی افزود: معاونت پژوهشی حوزه برای پشتیبانی و حمایت بیشتر، صندوق حمایتی را به عنوان صندوق حمایت از مراکز پژوهشی و پژوهشگران راه اندازی کرده است، این صندوق از مهرماه سال جاری آغاز به کار خواهد کرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به پیشنهاد و طرح های آینده ستاد و معاونت پژوهشی حوزه های علمیه اضافه کرد: ساماندهی و شناسایی پژوهشگران حوزه از سال آینده تحصیلی، ضرورت ایجاد اتاق فکر و اندیشکده با مشارکت جمعی از مراکز پژوهشی، شکل گیری مراکز پژوهشی بر اساس مهندسی منظم، راه اندازی مراکز پژوهشی با توجه به نیازهای امروز و آینده،تأکید بر ایجاد شبکه ارتباطی در فضاهای مجازی برای  جلوگیری ازموازی کاری، ایجاد تحول در نظام آموزش و پژوهش در حوزه های علوم اجتماعی اسلامی، علوم سیاسی اسلامی، اقتصاد اسلامی، محیط زیست و آمایش، ضرورت های نگاه به تعمیق، توسعه و مهارت آموزی پژوهش درسطح آموخته های طلبه ها هنگام تدوین اساسنامه مجمع هماهنگی مراکز، آموزش پژوهش و مقاله نویسی به اساتید، ضرورت های نگاه به تعمیق، توسعه و مهارت آموزی پژوهش درسطح  آموخته های طلبه ها هنگام تدوین اساسنامه مجمع هماهنگی مراکز، راه اندازی کارنامه پژوهشی طلاب سطح یک از ابتدای سال تحصیلی از جلمه این موارد است.

وی عنوان کرد: انتظارمعاونت پژوهش حوزه های علمیه این است که نقش ستاد معاونت پژوهش را جدی بگیرند، تعاملات خود را با این ستاد افزایش دهند و برای رشد و پیشرفت پژوهش درحوزه تلاش و هم فکری بیشتری انجام دهند.

40/313

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha