پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دهه کرامت

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت در کشور، ۶۴۹ برنامه فرهنگی خراسان رضوی و شهر مشهد برگزار می شود و این شهر میزبان مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) با حضور شخصیت های حوزوی، فرهنگی و هنری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، جعفر مروارید، در نشست خبری با اشاره به اینکه دهه کرامت، فرصت عرض ارادت و تکریم شعائر دینی در عرصه ملی  و بین المللی است، گفت: ویژه برنامه های دهه کرامت در استان خراسان رضوی و شهر مشهد با شعار «امام رضا(ع)، اسوه اخلاق و گفتگو» همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می شود .

وی هدف از انتخاب این شعار را مقابله با تهاجمات اعتقادی و فرهنگی امروز در جامعه دانست و اظهار کرد: امام رضا(ع) در سیره نبوی و ائمه اطهار(ع)، نماد رمز وحدت اسلامی و گفتگو در بین مذاهب اسلامی هستند و از آنجا که امروز جامعه اسلامی و جهان اسلام نیاز گسترده به اتحاد و انسجام دارند، این شعار انتخاب شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به همکاری ۳۴ نهاد استان خراسان رضوی برای برگزاری ۶۴۹ برنامه در دهه کرامت گفت: الگوسازی سبک زندگی اسلامی، توجه به امام رضا(ع) ، توجه ویژه به فراگیرنمودن  مشارکت سازمان های مردم نهاد و توجه به شعارسال و‌‌‌‌‌...، از جمله اهداف راهبردی جشن ها و ویژه برنامه های دهه فرهنگی در دهه کرامت بیان کرد‌.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی با برگزاری جشنواره شهر کرامت، محله آرایی ، برگزاری جشن و برپایی ایستگاه های نذری و صلواتی و همچنین شهرداری با رویکرد فرهنگی و اجتماعی برنامه هایی در سطح شهر برگزار می کند‌.

مروارید افزود: اجتماع بانوان مشهدی و برگزاری جشنواره بزرگ ریحانه در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در بوستان ریحانه، برگزاری جشن روز دختر،محله آرایی ۱۵۸محلهو اجرای ۱۲۹ رویداد فرهنگی در فرهنگسراها  در سطح شهر مشهد ازجمله برنامه های شهرداری در دهه کرامت است.

در ادامه این نشست محمود رضا برازش، مدیرعامل بنیادبین المللی فرهنگی وهنری امام رضا(ع) با اشاره به این اینکه جشنواره امام رضا(ع) گسترده ترین فعالیت فرهنگی در کشور است، گفت: برنامه های جشنواره امام رضا(ع) در ۱۰بخش مختلف شامل فرهنگی، کتاب وکتابخوانی، هنری، رسانه ای، پژوهشی ، دانشگاهی وبین المللی ...، برگزار می شود.

وی ادامه داد: در اختتامیه شانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) مهمان ویژه بین المللی تولیت آستان امام موسی کاظم وامام جواد(ع) حضور دارند و همچنین وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از دیگر مهمانان این مراسم خواهند بود .

برازش با اشاره به برنامه های بخش بین الملل گفت: این بخش با محوریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و باهمکاری مجمع جهانی اهل بیت (ع)، جامعة المصطفی العالمیه و وزارت امورخارجه در کشورهای مختلف جهان برگزار می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه پیرامون استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گفت: این جشنواره تا امروز فعالیت چشم گیری با حوزه علمیه نداشته است که امیدواریم در آینده فعالیت های مشترک بین بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و حوزه علمیه پر رنگ تر بشود.

وی ادامه داد: در صورت موافقت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، در هفدهمین جشنواره امام رضا(ع) با این نهاد برنامه ویژه ای دنبال خواهد شد و حضور حوزه علمیه گسترده تر از گذشته خواهد شد.

گفتنی است، افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در قم و همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و اختتامیه این جشنواره شب میلاد امام رضا(ع) در مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام\۳۱۳\۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha