جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: سیاست‌های قبح شکنی حجاب و اقدامات رضاخانی، الآن هم به طرق دیگر در جامعه اعمال شده و تکنیک و راهبرد فعلی در زمینهٔ ترویج بی‌حجابی دقیقاً همانی است که رضاخان انجام می‌داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در آئین گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) در بحث عفت و کرامت‌های اخلاقی می‌فرماید: «علیک بمنهج الاستقامه فانه یکسبک الکرامة و یکفیک الملامة» و تأکید می‌کند که راه راست را پیشه خود سازید زیرا بزرگواری را به شما ارزانی داشته و از سرزنش دیگران باز می‌دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت درزمینهٔ عفاف و حجاب و تلاش در این راستا مصداق این فرموده حضرت علی (ع) است، اضافه کرد: ازجان‌گذشتگی و فداکاری مردم در واقعه مسجد گوهرشاد هم در راستای همین هدف بود و شهدای بزرگ این واقعه آگاهانه گام در این مسیر گذاشتند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: در واقعه مسجد گوهرشاد مردم می‌دانستند که اگر وارد حرم شوند چه اتفاقی روی می‌دهد چون عمال رضاخان از سه شبانه‌روز قبل دور و بر حرم امام رضا (ع) مسلسل گذاشته بودند و مردم می‌دانستند که امکان دارد قیام آن‌ها به کشت و کشتار ختم شود، با این حال برای مقابله با سیاست‌های رضاخان و کشف حجاب پای به میدان مبارزه گذاشتند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سیاست‌های قبح شکنی حجاب و اقدامات رضاخانی، الآن هم به طریق دیگر اعمال شده و اکنون نیز تکنیک و راهبرد درزمینهٔ ترویج بی‌حجابی دقیقاً همانی است که رضاخان انجام می‌داد.

وی با یادآوری اینکه ممانعت از شرکت با حجاب بانوان مقامات در ضیافت‌های دولتی و ممانعت از ورود زنان باحجاب به فروشگاه‌ها، سینماها، درمانگاه‌ها و سوار شدن بر درشکه از جمله این اقدامات بود، ادامه داد: در آن زمان به همه بانوان دستور می‌دادند که بدون چادر و چاقچور تردد کنند؛ اما با هدف اهانت به زنان چادری گفتند روسپی‌ها حق ندارند بی‌حجاب باشند و آن‌ها باید چادری باشند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: آن زمان تلاش می‌شد نماد عفت به سمبل بی‌عفتی تبدیل شود و الآن هم به همین طریق جریان‌های خزنده‌ای در جامعه علیه حجاب و دین کار می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha