سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دیدار با احزاب

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین دژکام گفت: همه ما با هر جریان و حزبی باید منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام، در دیدار صمیمی با برخی از دبیران و مسئولین حزب اصول گرایی شیراز گفت: همه ما با هرجریان و حزبی باید منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم .

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: ما به اشتباه دو جریان اصلی در کشور یعنی اصولگرایی و اصلاحطلبی را در مقابل هم قرار دادیم و اصلاح طلبی را رفرم دانستیم و در واقع اصول گرایی و اصلاح طلبی به نوعی قابل جمع است و در تضاد با هم نیستند.

وی افزود: رفرم در اروپا به معنی این است که ما یک سری سری مبانی فکری را در جامعه قبول نداریم و می خواهیم آن را تغییر دهیم و به جای انقلاب، تغییر تدریجی ایجاد کنیم. واین موضوع ان موقعی به کج راه میرود که در این راه بخواهیم ارزشهای اصیل دینی را در جامعه اسلامی حذف کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین دژکام خاطرنشان کرد: اصلاح به معنای رفرم خیلی فرق دارد با اصلاحی که در قرآن است و قرآن می گوید پیامبران به دنبال اصلاح بودند تا جامعه را به سمت ارزش های اصیل الهی تغییر دهند اما اصلاح طلبانی که اصلاحات اروپایی را راه خود قرار داده اند همانند آن چیزی که در اروپا جامعه را تغییر دادند واز دین دور کردند و به سمت انسان پرستی بردندرا ما در تضاد با جامعه اسلامی میدانیم.

وی افزود: پس به طور خلاصه می شود گفت یک اصلاح طلبی هست که با به هم ریختن ارزشهای الهی و دینی که در کشورهای غربی وجود دارد اصلاح طلب اطلاق می‌شود  و یک اصلاح طلبی هم وجود دارد که به فکر سامان دادن به ارزش ها است که قرآن به آن اشاره می کند و طرفدار این نوع اصلاح طلبی است و اصولگرایی با این اصلاح طلبی نوع دوم است که تجمیع می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: نگاه ما در این تقابل ها گاهی برگرفته از آن طرف آب است که باید اصلاح شود و تغییر یابد؛ باید ببینیم درون جریان داخلی کشور که به دنبال اصلاح هستند چه واقعیتی حکم فرما هست، اگر بعضی از آنها دلسوز هستند و به دنبال بهتر شدن اوضاع در جهت ارزش های الهی هست قطعا با ما همراه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha