سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ مراسم تشییع پیکر آیت الله دوزدوزانی در قم

حوزه/ مراسم ارتحال آیت الله دوزدوزانی با حضور مراجع عظام تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم ارتحال آیت الله محسن دوزدوزانی شامگاه شنبه در مسجد اعظم قرم برگزار شد. در این مراسم آیت الله  عظمی مکارم شیرازی، آیت الله العظمی سبحانی، حضرت آیت الله علوی گرگانی حضور داشتند.

همچنین آیت الله سید احمد خاتمی و آیت الله حسینی بوشهری، حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم بطحایی گلپایگانی، حجت الاسلام و المسلمین کعبی از اعضای خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین رفعتی سخنگوی حوزه علمیه، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، علما، فضلا و شاگردان این عالم بزرگ حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین  نظری منفرد در این مراسم طی سخنانی ویژگی های شخصیتی آیت الله دوزدوزانی را بیان کرد و اظهار داشت: ایشان از استاید برجسته حوزه علمیه بود که جلسات درسشان بسیار با نشاط بود و هم تلاش خود را می کرد تا مطلب را به طلبه تفهیم کند.

گفتنی است: آیت الله محسن دوزدوزانی در آغاز نهضت انقلاب اسلامی در سال 1340 از نخستین اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که اطلاعیه های مهمی را بر ضد رژیم پهلوی به امضا رساند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی این استاد برجسته حوزه، سفرهای متعدد تبلیغی به خارج از کشور داشت و نقش مهمی را در ترویج فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ایفا کرد.

ایشان در سن 90 سالگی در قم دارفانی را وداع گفت و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha