جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله دوزدوزانی در مسجد اعظم قم

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: آیت الله دوزدوزانی در عین اینکه بسیار عالمانه بر کرسی تدریس تکیه زده بود، اما بسیار متواضع بود و از مکتب اهل بیت(ع) تواضع را به خوبی آموخته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد، شامگاه شنبه در مراسم ارتحال آیت الله دوزدوزانی که درمسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه مالی وقتی هزینه می شود با تلاش دوباره جایگزین می شود اما عمر را هیچ چیز باز نمی گرداند و خلأ عمر را چیزی پر نمی کند.

وی به آیه«وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» اشاره کرد و گفت: چه خوب انسان هایی که عمر خود را در راه حق و کار های شایسته سپری کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: این مجلس در یادبود شخصیت علمی است که سال ها در حوزه علمیه به تدریس می پرداخت و شاگردان بسیاری را تربیت نمود.

وی با بیان اینکه عمر نعمت گران بهایی است، تصریح کرد: برخی افراد در پایان یافتن عمر تعجیل می کنند و حضرت علی(ع) می فرماید: امروز که گذشت پرونده آن بسته می شود و دیگر باز نمی گردد و دیری نمی گردد که انسان جایگاهش درون خاک است.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد گفت: ما این سرمایه عمر را خیلی راحت هزینه می کنیم؛ اما برخی افراد ژرف نگر و عمر اندیش اند؛ در کتاب های اخلاقی بخل را از صفات منفی ذکر کردند در حالیکه انسان باید از عمر نهایت استفاده  را ببرد و نسبت به عمر بخیل باشد.

وی ادامه داد: خوشا به حال انسان هایی که روز واپسین را می بینند و به تعبیر امیر المؤمنین(ع) آن هایی که بعد از مرگ را نمی بینند نابینا هستند.

این استاد حوزه بیان کرد: زندگی برخی شخصیت های علمی را می بینیم که عمر آن ها یا صرف تحصیل یا خود سازی شده و خود را از نظر اخلاق و عمل بارور کردند و یا صرف تدریس شده است.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد ابراز کرد: شخصیت  هایی چون صدوقین و شهیدین که چه بسیار آثار با برکتی از خود بر جای گذاشته اند  و با آن امکانات محدود از عمر خود کمال استفاده را کردند.

وی افزود: در اوایلی که وارد حوزه علمیه شده بودم در حجره های اطراف صحن آیینه حرم مطهر از حضور اساتید برجسته بهره می بردیم و آیت الله دوزدوزانی نیز در یکی از این حجره ها درس داشت و بسیار هم درس های ایشان با نشاط بود و بیش از 50 سال ندریس داشت و از دوره‌ مقدمات‌ و سطح‌ تا قوانین را می گفت و طلاب بسیاری حضور می یافتند.

این استاد حوزه تصریح کرد: آیت الله دوزدوزانی همه تلاش خود را می کرد تا درس را به کسی که در درس ایشان شرکت کرده و طلاب تفهیم نماید.

وی اظهار کرد: آیت الله دوزدوزانی در عین اینکه بسیار عالمانه  بر کرسی تدریس  تکیه زده بود، اما بسیار متواضع بود و از مکتب اهل بیت(ع) تواضع را به خوبی آموخته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha