پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ آیت‌الله ناصری یزدی با بیان اینکه بی توجهی به سیستم آموزشی کشور یکی از نواقص است،گفت: در سیستم آموزشی کنونی کشور،جوانان دنبال تفکر و تعقل نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، شب گذشته در شورای سیاست‌گذاری و راهبردی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شورای فرهنگ عمومی استان یزد که با حضور اعضا در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، یکی از نواقص انقلاب اسلامی را بی‌توجهی نسبت به مسائل آموزشی کشور دانست و اظهار داشت: سیستم آموزشی کشور ما مربوط به 100 سال گذشته که توسط کشورهای دیگر به ما تحمیل‌شده و متأسفانه در این چهل سال فکری به حال نشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تصریح کرد: آن‌ها در این سیستم آموزشی دانش آموزان را تنبل و کسل پرورش می‌دهند و به‌نوعی از اینکه فرد بخواهد به سمت کشف و اختراع و دست‌یابی به مطالب جدید برود منع می‌کند و قدرت تفکر و تعقل را از جوانان می‌رباید.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این چهل سال هنوز نتوانستیم آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی را برای مردم و جهانیان به‌خوبی عرضه کنیم، گفت: ما حتی در اعلام مواضع خود در کشورهای اسلامی خوب نکردیم و آن‌ها دلایل حضور جمهوری اسلامی را در سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورها نمی‌دانند.

آیت‌الله ناصری یزدی یکی از ویژگی‌های بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی را توجه ویژه به مردم و توانایی‌های آن‌ها بیان و خاطرنشان کرد: امروزه نیز باید به این ظرفیت توجه ویژه شود زیرا در آن زمان اگر امام (ره) با مشکلی روبه‌رو می‌شد کار را به دست مردم می‌سپرد و آن‌ها به‌خوبی از پس مشکلات موجود برمی‌آمدند.

وی به سه راهکار دشمنان نظام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: بی‌تفاوتی، غفلت و پس زدن سه فعالیت دشمن در جمهوری اسلامی است که اگر نسبت به این مباحث بی‌توجه باشیم، شاید در آینده نتوانیم در مقابل آن‌ها ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha