جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد شرق لندن، ۱۴ هزار یورو صدقه به شکل پول مجازی دریافت کرد

حوزه/ مسجد رمضان در شرق لندن، نخستین مسجدی که پذیرای صدقات به صورت پول مجازی شد، در طول یک ماه موفق به جمع آوری نزدیک به ۱۴ هزار یورو کمک مالی از سرتاسر جهان گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از inews، مسجدی در شرق لندن، نخستین مسجدی در انگلستان است که در ماه می امسال اعلام کرده بود کمک های خیریه و صدقات مردمی را از طریق پول مجازی پذیرا است و تاکنون موفق به جمع آوری نزدیک به 14 هزار یورو در تنها یک ماه شده است.

درحالی که برخی تصور می کردند این اقدام در راستای جلب توجه در ماه مبارک رمضان انجام گرفته، مسجد رمضان یا همان مسجد شکلوول لین در شرق لندن توانست 13,983 یورو از طریق کمک های خیریه «پول مجازی» و تنها 3,460 یورو از طریق کمک های نقدی عادی دریافت کند.

ارکین گونی مدیر مسجد در این باره گفت: بسیاری از مردم در مسجد در آغاز در رابطه با این مسئله پذیرش پول مجازی توسط ما تردید داشتند اما حقیقت این است که ما امسال 4 برابر کمک مالی به صورت پول مجازی تا پول نقد دریافت کردیم. و این نشان می دهد که پذیرش این پول های دیجیتال جدید می تواند تا چه اندازه مهم باشد.

وی افزود: وقتی کمک های خیریه شروع به ریختن به حساب ما کردند، بسیار هیجان زده شدیم. صدقات به صورت پول مجازی نه تنها 4 برابر صدقات معمولی نمازگزاران در ماه رمضان بود بلکه هنوز هم ادامه دارد و این فوق العاده است.

به گفته مدیر مسجد، کمک های خیریه و صدقات دریافت شده توسط مسجد قرار است خرج تعمیرات ضروری برای مسجد، کمک به خانواده های مسلمان نیازمند از جمله کسانی که توانایی مالی مراسم تدفین رفتگان شان را ندارند، تغذیه و ایجاد پناهگاه برای بی خانمان ها در منطقه شود. به گفته وی این مسجد در ماه رمضان 24 نوع پول مجازی از سرتاسر جهان دریافت کرده که یکی از آن ها ارزشی به میزان 5 هزار و 200 یورو داشته است.

گورمیت سینگ، بنیانگذار نوآوری کامبو، یک فناوری مبتنی بر فناوری بلاکچین در لندن با تمرکز بر امور مالی اسلامی، به مساجد در رابطه با نحوه دریافت، نگهداری و فروش انواع پول های مجازی مشورت داده و گفت: امیدوارم دیگر مساجد و سازمان های خیریه نیز از این فرصت و این جریان درآمدی مهم استفاده کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha