پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اختتامیه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان کرمان

حوزه/ آیین اختتامیه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان کرمان همراه با تجلیل از هشتاد و هفت برگزیده و ادارات، موسسات و مربیان برتر قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، آیین اختتامیه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان کرمان همراه با تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمان در رابطه با فعالیتهای قرآنی اداره اوقاف سخنرانی کرد و بر نیاز جامعه در گسترش فعالیتهای قرآنی تاکید کرد.

در ادامه فتحیزاده مسوول گروه قرآنی اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمان ‌در رابطه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان و اداره کل ارشاد اسلامی استان در برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن گفت: این همکاری در برگزاری آزمون قرآنی برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی اتفاق افتاد که باعث کاهش هزینهها و موجب ارتقای مراکز فرهنگی، هم افزایی موسسات فرهنگی و تقویت حافظان گردید؛ در نظر داریم برای امسال نیز این همکاری ادامه یابد و دومین آزمون مشترک برگزار شود.

وی افزود: اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمان از سال هشتاد و دو تا نود و پنج پانزده دوره آزمون قرآنی برگزار کرده که توفیقات خوبی به همراه داشته اما آزمون امسال به صورت ویژهای برگزار گردید و قریب به هشت هزار نفر در آن شرکت کردند که این تعدا جدای از سه هزار نفر شرکت کننده در جنوب استان است.

مسوول گروه قرآنی اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمان بیان داشت: بعد از برگزاری آزمون از میان افرادی که موفق یه کسب نمره بالای نود و پنج شدهاند، به قید قرعه برگزیدگان انتخاب شدند که در این مراسم از آنها تقدیر به عمل میآید.

وی گفت: در این دوره از مسابقات شهرستان رفسنجان به عنوان شهرستان برتر قرآنی در استان کرمان شناخته شد که از مسوولین امر تجلیل میشود. همچنین در این مراسم سه موسسه قرآنی به عنوان گروه ویژه شناخته شده است و سه موسسه دیگر به عنوان گروه الف، سه موسسه به عنوان گروه ب و سه موسسه دیگر به عنوان گروه ج مشخص شدهاند که از مسوولین این موسسات تقدیر خواهیم کرد.

فتحی زاده خاطر نشان کرد: شکل گیری این هم افزاییها میان اداره کل ارشاد، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزههای علمیه، دانشگاه‌ها و ‌موسسات و ‌ادارات مرتبط با قرآنی موجب تقویت و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور میشود که شورای فرهنگی قرآن استان کرمان نیز به دنبال همین مساله هستند تا انشالله شاهد حرکت رو به رشد فعالیتهای قرآنی باشیم.

لازم به ذکر است در این مراسم از هشتاد و هفت برگزیده در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم تخصصی قرآن کریم استان کرمان که در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، تقدیر به عمل آمد. همچنین در این برنامه از ادارات، موسسات و مربیان برتر قرآنی استان نیز تجلیل شد.

ضمنا پس از برگزاری این آزمون و اعلام نتایج قبول شدگان، دو هزار و ۳۷۰ نفر امتیاز لازم بالای ۷۰ درصد را کسب کردند که برای این افراد گواهی نامه معتبر قرآنی صادرشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha