پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان مالزی جهت قبله را با استفاده از خورشید تعیین می کنند

حوزه/ پلانتاریوم ملی مالزی طی بیانیه ای اعلام کرد مسلمانان این کشور می توانند دوشنبه ۱۶ جولای، هنگامی که خورشید مستقیما بر روی خانه خدا می افتد، جهت قبله را در خانه یا مساجد تعیین کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از یاهو، مسلمانان در مالزی فرصتی به دست آورده اند تا جهت قبله را با کمک گرفتن مستقیم از نور خورشید در منازلشان تعیین کنند.

طبق اعلام پلانتاریوم(آسمان نما) ملی مالزی، مسلمانان این کشور فردا دوشنبه، 16 جولای در ساعت 5:27 بعد از ظهر، زمانی که خورشید به طور مستقیم بر روی خانه خدا در مکه می افتد می توانند جهت قبله را از طریق نور خورشید در خانه یا مساجد تعیین نمایند.

پلانتاریوم ملی مالزی طی بیانیه ای اعلام کرد: زمانی که خورشید مستقیما روی کعبه قرار دارد، سایه خطوط تمامی اجسام عمودی در سطح زمین به سمت کعبه بوده و می تواند به عنوان یک راهنما برای نشان دادن جهت قبله مورد استفاده قرار گیرد.

در این بیانیه آمده است که پلانتاریوم(آسمان نما) ملی تحت مدیریت وزارت انرژی، فناوری، علم، تغییرات اقلیمی و محیط زیست یک برنامه برای مشاهده خورشید و نشانه گذاری سایه ها برای تعیین جهت قبله در روز دوشنبه از ساعت 16 تا 18 سازماندهی کرده است.

این برنامه در داخل پلانتاریوم برگزار شده و هدف آن نشان دادن شیوه تعیین جهت قبله با استفاده از نور خورشید است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha