شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مرویان حسینی

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: امروز بیش از هر زمانی نیاز به رفتار های کریمانه گروه های مختلف داریم و بخش زیادی از آسیب های اجتماعی به علت کم توجهی به این امر در نظام اجتماعی ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی، ظهر امروز یکشنبه در همایش علمی «سیره امام رضا(ع)، آموزه ها و کارکردها» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مفهوم کرامت مفهوم بنیادین است.

وی با بیان اینکه بنیان رفیع فرهنگ و معارف اسلامی بر پایه هایی استوار است که یکی از آن پایه ها مفهوم کرامت است، گفت: خدای متعال ربوبیت خویش را  با کرامت  همراه نموده است و اگر بخواهد تربیت و هدایت اتفاق افتد، کرامت باید این مسیر را پشتیبانی کند و پیامبر اسلام (ص)نیز رسالت را با کرامت طی نمود.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: قرآنی که اساس هدایت است خود کتاب کرامت است و خدای متعال انسان ها را با کرامت در این عالم خلق کرد که بخشی از آن کرامت تکوینی است و بخشی اکتسابی.

وی تصریح کرد: اگر حضرت معصومه(س) بانوی کریمه نام  نهاده شده است این بی جهت نیست و در سایه سار کرامت حضرت است که اولیای ما و حوزه علمیه قم رشد و نمو گرفت که امروز آثار و برکاتش سرتاسر عالم اسلام را در بر می گیرد.

حجت‌الاسلام  مرویان حسینی با اشاره به اینکه کرامت امام رضا(ع) است که او را ولی نعمت مادی، معنوی و معرفتی مردم ایران قرار داده است، افزود: مفهوم کرامت مفهوم فردی و اخلاقی نیست و مفهوم مهم اجتماعی در نظام سازی ارتباطات دنیای معاصر است.

وی با بیان اینکه هرچه پیش می رویم جایگاه کرامت را در نظام ارتباطات انسانی جدی تر و بیش تر احساس می کنیم، گفت: کسی که احساس کرامت نفس بکند، گذر از بحران های اخلاقی مقابله با شهوان نفسانی نیز برایش آسان می شود.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس ابراز کرد: امروز بیش از هر زمانی  نیاز به رفتار های کریمانه گروه های مختلف داریم و بخش زیادی از آسیب های اجتماعی به علت کم توجهی به این امر در نظام اجتماعی ما است.

وی گفت: توجه  علمی و تخصصی  به سیره های رفتاری اهل بیت به ویژه امام رضا(ع) فرهنگ زندگی و زیست انسانی دنیای معاصر در گروه معارف اهل بیت بیش از پیش باید فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha