پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد سلطانیان

حوزه/ با همکاری دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه؛ سلسله نشست های بصیرتی در مدرسه علمیه قروه همزمان با طرح میثاق طلبگی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، نشست بصیرتی با همکاری دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه امروز در مزار شهدای گمنام شهدای قروه با سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمد سلطانیان از اساتید حوزه حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام سیدمحمد سلطانیان بیان داشت: بیاییم در این مکان مقدس از رشادت و دلاورمردی شهدای انقلاب اسلامی حرف بزنیم.

این استاد حوزه با اشاره به این که شهدا حق بسیاری بر گردن ما دارند، افزود: روز قیامت که فرا می رسد، شاهدان قیامت می آیند و علیه ما شهادت می دهند، لذا بر طبق روایات یکی از گروه هایی که بر اعمال ما شهادت می دهند، همین شهدا هستند.

حجت الاسلام سلطانیان ادامه داد: دوستان شما الان با کمال آسایش و امنیت در مدرسه کنار هم نشسته اید و درس می خوانید و استراحت می کنید، اگر عقبه این امنیت را نگاه کنید، خون هزاران شهید باعث این وضعیت و آسایش در کشور است.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به کشورهای مسلمان اطراف خودمان همانند سوریه و عراق نگاه کنیم، ببینیم آنها آیا چنین امنیتی داشته و دارند؟، آیا فرزندان آنها می توانند در کمال امنیت در خارج یا داخل منازل خود زندگی کنند؟

حجت الاسلام سلطانیان ادامه داد: امام رضا علیه السلام می فرمایند:« مَن لَم یَشکُرِ المُنعِمَ مِنَ المَخلوقینَ لَم یَشکُرِ اللهَ عَزَّوَجَلَّ» هر کس در مقابل خوبی مردم تشکر نکند، از خدای عزّوجل تشکر نکرده است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه تشکر انواع و اقسامی دارد، بیان داشت: تشکر انواع و اقسامی دارد. این نیست که به شهدا بگوییم که شما تلاش کردید و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتید. این تشکر از شهید نیست، بلکه تشکر از شهید با عمل و رفتار است . باید مواظب باشیم که آیا کردارمان کرداری هست که شهیدی که خونش را در راه خدا داده است، از اعمال ما راضی هست یا نه؟

حجت الاسلام سلطانیان اظهار داشت: هر عملی تشکر مخصوص به خود را دارد، اگر خدا سلامتی چشم و زبان داده است؛ باید مواظب چشم خودمان باشیم و یا اگر خدا به ما علم داده تشکر این نیست که فقط به خاطر علممان شکرگزار خودمان باشیم، بلکه باید زکات علم خود را پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: اگر خدا توفیق سلامتی جسمی داده است تشکر این نیست که فقط دست ها را بالا بگیریم و از خدا تشکر کنیم، بلکه باید در عمل انجام دهیم.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان به ایثار و مراتب آن اشاره کرد و گفت: ایثار خود چند مرحله دارد، پایین ترین مرحله ایثار؛ ایثار مال است، یعنی اینکه در راه خدا مال خودش را ایثار کند.

حجت الاسلام سلطانیان ادامه داد: یک پله بالاتر، ایثار جان است، شهدا آمدند ایثار جان کردند و جانشان را در راه خدا دادند.

وی افزود: انسان اگر روحانی بشود، برای تمام بشریت مایه برکت می شود، شهدا روحانی شدند و شمع شدند و سوختند با این کار نور هدایت را در جامعه بشریت گسترانیدند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ولی بالاتر از همه ایثارها، ایثار آبروست، امام حسین(علیه السلام) آبرویش یعنی اهل بیتش را در کربلا به خاطر خدا در طبق اخلاص گذاشت و باید گفت مثال اتم و اکملش، امام حسین(ع) است و شهدای ما هم همین گونه بودند.

وی با تاکید بر اینکه ما ز بالاییم و بالا می رویم، گفت: شما جوان هستید و به راحتی می توانید مدارج روحانی و پاک بودن را طی طریق کنید، مگر شهدای ما و شهدای حرم چند سال داشتند؟

حجت الاسلام سلطانیان افزود: اکنون در کنار مزار شهدای گمنام هستیم و به ایشان بگوییم دست ما را بگیرید که ما روحانی واقعی شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha