شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی مناسبی برای ایجاد موقوفات قرآنی در کشور انجام نشده است، گفت: در کل کشور تنها دو درصد از موقوفات اختصاص به موضوعات قرآنی دارد که در این میان استان‌های کرمانشاه، تهران و خراسان رضوی بیشترین میزان موقوفات قرآنی را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت در مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی در ارومیه اظهار داشت: از جمله وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه موضوع موقوفات و حفظ و نگهداری از بقاع متبرکه است که در این میان برگزاری مسابقات قرآنی نیز توسط این اداره کل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی مناسبی برای ایجاد موقوفات قرآنی در کشور انجام نشده است، افزود: در کل کشور تنها دو درصد از موقوفات اختصاص به موضوعات قرآنی دارد که در این میان استان‌های کرمانشاه، تهران و خراسان رضوی بیشترین میزان موقوفات قرآنی را دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر استان سالانه باید ۱۰ وقف قرآنی داشته باشد، بیان داشت: از این میزان تنها ۲۵ درصد محقق شده است که یکی از بزرگترین موقوفات قرآنی نیز متعلق به بانوی خیر اهل آذربایجان‌غربی با ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های صورت گرفته تعداد موقوفات در سطح کشور از ۲۰۰ مورد در سال ۸۸ به بیش از ۳ هزار مورد وقف در سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: سهم اندک موقوفات قرآنی موجب توجه کمتر به بحث موسسات قرآنی شده و اختصاص بودجه کم به موسسات قرآنی نیز موجب گله‌مندی آنها شده است.

مهجوریت قرآن

 علی برزگر، رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در اسلام سفارش بسیاری به قرائت قرآن شده است، اظهار داشت: امروزه مردم برای خواندن کتاب‌های مختلف درسی و رمان وقت صرف می‌کنند، ولی برای خواندن قرآن وقت ندارند و این کتاب با همه عظمتش در بین مردم مهجور مانده است.

وی با بیان اینکه این دنیا فانی و محدود بوده و آخرت دائمی و پایدار است، افزود: مردم عصر حاضر نهایت تلاش خود را برای دنیای فانی محدود می‌کنند، ولی برای دنیای نامحدود آخرت  تلاش نمی‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha