جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طرح ولایت

حوزه/ مدیر اداره پاسخگویی به سوالات شرعی حرم مطهر رضوی گفت: طلبه های علوم دینی باید تلاش کنند که به روز و کارآمد باشند تا به طلبه تراز انقلاب برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، در همایش «طلبه مؤمن انقلابی» که با حضور شرکت کنندگان در طرح ولایت سراسر کشور در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، گفت: طلاب باید تلاش کنند که به روز و کارآمد باشند، زیرا اگر این مسأله محقق شود به طلبه تراز انقلاب اسلامی می رسیم. 

مدیر اداره پاسخگویی به سؤالات شرعی حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه باید در عرصه اجتهاد تلاش بیشتری بکنیم، ابراز کرد:‌ باید اجتهاد را تخصصی کنیم که این امر هم با درآمیختن علوم انسانی با فقه ممکن است.

وی در ادامه به بیان خاطرات خود در طرح ولایت پرداخت و اظهار کرد: طلاب انقلابی باید توجه داشته باشند که لازمه طلبه انقلابی این است که قبل از هر چیز باید عالم، متقی و اهل بصیرت باشد و هیچ تزلزلی در اهدافش نباشد.

مدیر اداره پاسخگویی به سؤالات شرعی حرم مطهر رضوی، ویژگی دیگر طلبه انقلابی را الگو بودن برای جامعه بیان کرد و افزود: طلبه می بایست علمای انقلابی را الگوی خود قرار دهند.

در ادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین الهی، مدیر مآب نیز به اهمیت زیارت همراه با معرفت اشاره کرد و گفت: اگر با شناخت و درک معرفت به زیارت حضرت رضا(ع) و سایر ائمه اطهار(ع)  مشرف شویم، به طور قطع توجه آنها را در زندگی فردی وشخصی خواهیم دید.

وی خاطر نشان کرد: ارتباط قلبی و توجه بیشتر و عمیق تر به کلام امام معصوم(ع) انسان را از گمراهی نجات می دهد.

گفتنی است، همزمان با آغاز دهه کرامت همایش «طلبه مؤمن انقلابی» با حضور شرکت کنندگان در طرح ولایت سراسر کشور، در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزارشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha