سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام علی ابراهیمی - مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) اسفراین گفت: طلاب این مدرسه علمیه به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی کودکان و نوجوانان در روستاها و مناطق محروم، در طرح «رویش» شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از اجرای طرح «رویش» با مشارکت طلاب مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین خبر داد و افزود: در این طرح طلاب در محل زندگی و یا تبلیغ خود اقدام به برگزاری کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌کنند.

وی با بیان اینکه اولویت برگزاری طرح رویش در روستاها و مناطق محروم و حاشیه شهرها است، اضافه کرد: در طرح مزبور برنامه‌هایی از جمله کلاس قرآن، احکام، اردوهای فرهنگی و مسابقات ورزشی برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده که با عاملیت طلاب این مدرسه علمیه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های تابستانی مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین، برگزاری کلاس‌های انگیزشی برای طلاب دوره تثبیتی را ازجمله این برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: این کلاس‌ها با هدف حفظ و تقویت انگیزه طلاب جدیدالورود این مدرسه علمیه برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: در ماه رمضان امسال طلاب اسفراینی برنامه «ترنم رمضان» را در یکی از بوستان‌های محوری شهر برگزار می‌کردند که برنامه موفقی بود و هر شب جمعیت قابل‌توجهی در آن حضور می‌یافت، ازاین‌رو در تابستان هم این برنامه شاد، مفرح و فرهنگی پنج‌شنبه‌شب‌ها در یکی از پارک‌های محوری شهر اسفراین برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه برگزاری اردوی جهادی از دیگر برنامه‌های تابستانی طلاب مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین است، ادامه داد: همچنین در ایام تابستان کلاس‌های قرآن و برنامه‌های فرهنگی دیگری هم با عاملیت طلاب برگزار می‌شود.

وی دیدار با علما، برگزاری کلاس‌های اخلاق، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، دیدار با خانواده طلاب، برپایی اردوهای زیارتی، اجرای مسابقات ورزشی و برگزاری کلاس‌های تقویتی برای طلاب در دروسی که ضعف دارند را از دیگر برنامه‌های تابستانی مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین عنوان کرد.

گفتنی است، شهرستان اسفراین در جنوب شرقی خراسان شمالی افزون بر 185 هزار نفر جمعیت دارد، در این شهرستان دو مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) برادران و حضرت الزهرا(س) خواهران به ترتیب با 120 و 90 طلبه فعال است که در این مدارس امکان تحصیل طلاب برادر تا پایه ششم و طلاب خواهر تا پایه پنجم فراهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha