جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خلیفه کل ارامنه آذربایجان

حوزه/ خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و همدلی ملت ایران اسلامی تمامی اقوام و مذاهب در این کشور در کنار هم و با صفا و صمیمیت زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، نشست اعضای شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان با حضور معاون مدیر کل سیاسی وزارت کشور، فرماندار چالدران، مدیر کل سیاسی استانداری آذربایجان غربی  به همراه حجت الاسلام خدایاری مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان در چادر فرمانداری و در محل کمپ گردشگری قره کلیسا برگزار شد.

این نشست به مناسبت برگزاری مراسم «باداراک» یکی از هفت آیین مقدس مسیحیان جهان که هر ساله در قره کلیسای شهرستان چالدران، با حضور جمع بسیاری از مسیحیان ارامنه اجرا می شود، تدارک دیده شد.

اسقف گریگور چیفت چیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان در این نشست از ایران اسلامی به عنوان کشور صلح و دوستی و حامی حقوق بشر یاد کرد و اذعان داشت: در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و همدلی ملت ایران اسلامی، تمامی اقوام و مذاهب در این کشور در کنار هم و با صفا و صمیمیت زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری این مراسم در ایران اسلامی نشان از برادری و وحدت و همدلی بین مسیحیان و مسلمانان است، افزود: امروز مردم دنیا صلح و دوستی بین مسلمانان و ارامنه را می بینند.

 اسقف گریگور چیفت چیان با تشکر از زحمات و تلاش های مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت حفظ حقوق اقلیت های مذهبی ایران، اجرای خوب برنامه های سالانه مذهبی قره کلیسا را یکی از این حقوق رعایت شده عنوان کرد و افزود: ما هر سال شاهد اجرای بهتر برنامه های مذهبی در قره کلیسا هستیم و آن را به عنوان الگو در تمامی محافل بین المللی بازگو کرده و به رخ می کشیم.

در ادامه حجت الاسلام خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با تاکید به رعایت حقوق اقوام و مذاهب دینی در ایران اسلامی اظهار داشت: چندین سال است این مراسم برگزار می شود و هر سال تلاش می کنیم امکانات لازم امنیتی و رفاهی را مهیا کنیم تا مسیحیانی که در داخل کشور یا از خارج جهت شرکت در این مراسم شرکت می کنند راضی بوده باشند.

وی افزود: برگزاری تمامی این مراسم ها در سایه امنیت و صلح امکان پذیر می شود، چراکه احترام متقابل به حقوق ادیان و مذاهب از جمله مواردی است که در ایران اسلامی به پرداخت و اهمیت داده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اذعان داشت: جوامع بین المللی باید این حقیقت را دریابند که ایران اسلامی حامی حقوق بشر و احترام متقابل به ادیان و مذاهب سایر کشورها است که امیدواریم حضور مسیحیان ارامنه مهمان از خارج کشور روایت کننده این واقعیت در جوامع خویش باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha