پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خلیل رضایی

حوزه/ سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان بوشهر از تشکیل ۱۰۰ پرونده تخلف در انتخابات گذشته، در دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر  امروز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: یکی از نهاد هایی که در نظام جمهوری اسلامی پیشینه تاریخی دارد، نهاد شورای نگهبان است و به 100 سال گذشته بر می گردد.

خلیل رضایی ادامه داد: در زمان قاجار که مشروطه شکل گرفت، مخالفین دو نمونه بودند و افرادی بوده اند که مخالفان علما و دین بودند و نمی خواستند این کار شکل بگیرد.گروه دوم از روشنفکران داخلی شکل گرفته بود که دل به غرب داشتن و نمی خواستند که این اتفاق صورت گیرد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر ابراز داشت: اصل 91 قانون اساسی تاکید بر این دارد که شورای نگهبان باید حضور داشته باشد. این شورای نگهبانی که در کشور وجود دارد فقط مختص ما نیست و در بیشتر کشورها چنین چیزی وجود دارد که نقش شورای نگهبان را در کشور خود دارند.

رضایی با بیان اینکه شورای نگهبان در گذشت حدود 30 سال که گذشته با چالش های زیادی برخوردار بوده است، به تخلفات انتخابات گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به گزارشات اداره بازرسی تخلفاتی صورت گرفته، ولی در روند انتخابات تاثیر نداشته اما طبق بیانات مقام معظم رهبری باید با متخلفین طبق قانون برخورد شود.

وی بیان کرد: ما در انتخابات گذشته چندین تخلف داشتیم و پرونده برای افراد که برخی مسئولین هم در آن هستند ایجاد شده است و نیز دستگاه های اجرای انتخابات این تخلفات را گزارش داده اند و 100 پرونده در دستگاه قضا تشکیل شده که این هم در استان بوشهر برای اولین بار است که انجام می شود.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر خاطرنشان کرد: در خصوص دفاتر نظارتی اصل 99 قانون اساسی وظیفه نظارتی را بر عهده شورای نگهبان گذاشته و کمک می کند که شورای نگهبان وظیفه خود را کامل تر انجام دهد؛ ما حدود پنج هزار نفر ناظر داریم که در انتخابات از سه هزار نفر آنها برای نظارت استفاده می شود و ما بقی در قسمت های دیگری بکارگیری می شوند.

وی در خصوص کاندیده هایی که تبلیغات خود را به صورت زود هنگام آغاز کرده اند گفت: افرادی که دارند خود را برای انتخابات آماده می کنند رصد می شوند و ما هم پیگیریم و نباید بر خلاف شرح مقدس جمهوری اسلامی حرکت کنند.

رضایی گفت: وقتی یک نفر را برای نمایندگی مجلس رد صلاحیت می کنیم به این معنا نیست که نمی تواند در پست های دولتی هم باشد، به دلیل اینکه ما تشخیص داده ایم نمی تواند یک نماینده خوب باشد ولی شاید بتواند در یک اداره مدیر موفقی باشد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر در خصوص دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در شهرستان ها بیان کرد: ما در همه شهرستانهای استان بوشهر دفتر و در بخش ها هم رابط داریم که مسئولین آنها با جون و دل بسیجی وار مشغول به فعالیت هستند.

رضایی گفت: شورای نگهبان با چالش های زیادی برخوردار است و برخی افراد روشنفکر هم دنبال کننده خصومت ذاتی به خاطر صلاحیت گروهی و حزبی افراد است که این چالش ایجاد شده، و بعضی ها هم نظر به اصلاح دارند ولی باید متوجه شوند که این یک کمک به دشمن است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha