جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: برای کارگزاران حج و سایر تیم پزشکی، فرهنگی، پشتیبانی و رسانه‌ای از زمانی که خدمات حج را در ایران آغاز می‌کنند و دامنه انجام این خدمات در سرزمین وحی ادامه خواهد داشت، عبادت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار با جمعی از کارگزاران حج تمتع، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: شخصیت حضرت معصومه(س) در بین شخصیت‌های اسلام فوق‌العاده ویژه است، همان طوری که امام هشتم شیعیان در مقام ایشان فرمودند: هر کس حضرت معصومه(س) را زیارت کند و معرفت به منزلت و جایگاهش داشته باشد، به بهشت می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه برخی از شغل‌ها و کارها توفیقی است و نیاز به گذراندن تحصیل و مدارج علمی و آموزشی ندارد، افزود: خدمت به حجاج یکی از توفیقات الهی است که خداوند سبحان بر حسب اقتضای معنویت شخص، به کارگزاران حج عطا کرده است.

وی افزود: خدمت به حجاج با نیت خالص که خداوند رحمان به انسان داده، عین عبادت است؛ لذا برای کارگزاران حج و سایر تیم پزشکی، فرهنگی، پشتیبانی و رسانه‌ای از زمانی که خدمات حج را در ایران آغاز می‌کنند و دامنه انجام این خدمات در سرزمین وحی ادامه خواهد داشت، عبادت محسوب می‌شود و داشتن اخلاص در این امر اصلی مهم است و کارگزاران حج باید هر گونه خدماتی را که انجام می‌دهند برای جلب رضای خدا باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه بوشهر در ادامه عنوان کرد: برخی بندگان خدا با پدیده قدرت، شهرت، ثروت و شهوت فریب می‌خورند به جز آن بندگانی که در زندگی خدامحور و مسلمان موحد هستند و اخلاص دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر حفظ وحدت حجاج شیعه و اهل سنت، انضباط در برنامه‌های سفر حج و تکریم و تعظیم حجاج کاروان تأکید کرد و گفت: حجاج مهمان خانه خدا هستند و باید حریم مهمان خانه خدا حفظ و حرمت آن‌ها نگه داشته شود، بدان علت که حجاج ضیوف الرحمن هستند.

وی بیان کرد: با توجه به فصل تابستان و اعزام زائران به حج تمتع نسبت به شرایط بهداشتی و پزشکی کاروان‌ها مراقبت کنید که به بیماری‌های عمومی در فضای کشور عربستان سعودی گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه عيد قربان شكوفايی ايمان و عمل صالح است، گفت: حج يكی از برنامه‌های اساسی اسلام برای برائت از مشركين است و اعمال حج، معاد مجسم و بدین جهت است که معنويت حج سرمايه حيات جاودانه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha