چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
 محفل انس با قرآن کریم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: روستای بریکان از توابع بخش دلوار با ۲۲۰ نفر جمعیت که حدود ۳۰ نفر از آنها حافظ چندین جزء قرآن هستند، افتخاری برای استان بوشهر محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام رضا خدری، امروز در مراسمی به مناسبت دهه کرامت در روستای بریکان از توابع بخش دلوار، با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و نیز گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، گفت: یکی از دلایل عظمت شهر مقدس قم به جهت وجود حضرت معصومه(س) است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، حضرت معصومه(س) را از بهترین الگوها برای دختران عنوان کرد و افزود: لازم است با دقت بیشتری به سیره و زندگانی اهل بیت(ع) توجه کنیم و سبک زندگی آنها را سرمنشأ کارها و رفتارهای خود در زندگی قرار دهیم.

وی ادامه داد: راه حضرت معصومه(س) بهترین راه برای عدم غفلت در زندگی و پیدا کردن مسیر صحیح است؛ متاسفانه عده ای در داخل کشور به انحراف کشیده شده اند و به سمت الگوهای غربی گرایش پیدا کردند و سبک زندگی خود را همانند غربی ها ساخته اند، درحالی که ما بهترین الگوها را همچون اهل بیت(ع) داریم.

حجت الاسلام خدری گفت: حضرت معصومه(س) با اینکه پیغمبر و امام نیست، اما الگوی بسیار خوبی می باشد و به درجات عصمت رسیده است.  

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم، به تمجید از اراده اهالی این روستا در حفظ و یادگیری قرآن پرداخت و گفت: روستایی با 220 نفر جمعیت که حدود 30 نفر از آنها حافظ چندین جزء قرآن هستند، افتخاری برای استان بوشهر محسوب می شود.

وی با تاکید بر خواندن قرآن کریم گفت: به فرموده پیامبر(ص) خانه ای که در آن نماز و قرآن خوانده نشود همانند قبرستان است؛ متاسفانه امروز مشاهده می کنند که در بسیاری از خانه ها قرآن فراموش شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعداد 27 نفر از خواهران حافظ قرآن با اهدای هدیه ای تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha