پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هیات منصفه، متهم آتش زدن مسجد ویکتوریا را مجرم شناخت

حوزه/ در پایان آخرین جلسه دادگاه مربوط به پرونده «آتش افروزی در مرکز اسلامی ویکتوریا» ، هیات منصفه فدرال مارگ وینسنت پرز، متهم پرونده را به خاطر تمامی جرایم اتهامی از جمله آتش افروزی، مجرم معرفی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از اکسپرس نیوز، در پایان آخرین جلسه دادگاه مربوط به پرونده «آتش افروزی در مرکز اسلامی ویکتوریا» در ایالت تگزاس آمریکا در 28 ژانویه 2017، هیات منصفه فدرال مارگ وینسنت پرز، متهم پرونده را به خاطر تمامی جرایم اتهامی آتش افروزی، اعمال جرم نفرت محور و استفاده از یک دستگاه مخرب غیرقانونی در یک جنایت غیرمرتبط مجرم شناخت.

حکم نهایی این سفیدپوست آمریکایی 26 ساله قرار است 2 اکتبر ۲۱۰۸ اجرا می شود، با این حال وی هم اکنون با سپری کردن 40 سال در زندان روبرو است. ۲۰ سال زندان به خاطر جرم نفرت محور، ۱۰ سال زندان نیز مجازات  استفاده از مواد آتش زا در جرایم و ۱۰ سال زندان نیز حداقل مجازات داشتن سلاح غیرقانونی می باشد. تمامی این محکومیت ها با جریمه ۲۵۰ هزار دلاری همراه هستند.

درپایان جلسه دادگاه که احساسات متعددی در میان حاضران دیده می شد، ابی اجرامی، یکی از بانیان مرکز اسلامی ویکتوریا و یکی از چندین عضو این مسجد که در جلسه حضور داشت گفت: عدالت  برقرار شد.

وی افزود: ما آرزو می کردیم که هیچ یک از این اتفاقات رخ نمی داد و کاش او چنین کاری نکرده بود و به خاطرش به زندان نمی افتاد، اما زمان را نمی توان به عقب برگرداند و ما برایش دعا می کنیم تا قلبش از نفرت پاک شود و به عشق روی آورد.

مارک دی کارلو وکیل پرز از اعلام حکم بسیار ناامید شده بود. دادستان های فدرال حاضر به پاسخگویی به خبرنگاران نشدند.

گفتنی است متهم در 3 مارس 2017 پس از یورش پلیس به خانه اش در ویکتوریا بازداشت شده بود. در این یورش پلیس موفق به یافتن اشیاء دزیده شده از مسجد و یک اسلحه استفاده شده در یک تیراندازی غیرمرتبط با حادثه مسجد شد. شاهد کلیدی پرونده جوان 16 ساله ای بود که به دو مرتبه دزدی از مسجد همراه با متهم اعتراف کرده و توصیف کرد که چگونه وی مسجد را آتش زده است.

وی همچنین در پست های متعددی در فیس بوک، نفرت خود را نسبت به مسلمانان اعلام کرده و تصاویری از لحظات به آتش کشیدن مسجد را منتشر کرده بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha