شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 456122
۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
حجت الاسلام مصطفی گرجی

حوزه/ افتتاحیه اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، با حضور مسئولان استانی، در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد، صبح امروز در مراسم افتتاحیه اوقات فراغت کانون های مساجد استان یزد که با حضور مسئولان استان، در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد، دانش و مهارت فرهنگی را دو لازمه اصلی کارهای فرهنگی دانست و گفت: دانش فرهنگی همان دانایی، آگاهی و اطلاعات از فضائل اخلاقی و رذائل نفسانی است و مهارت فرهنگی هم استفاده از ابزار و قالب های متناسب با زمان، مکان و مخاطب است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه فعالیت های فرهنگی نیازمند ذهنی خلاق و دلی آگاه است، تصریح کرد: اگر در غیر این صورت باشد مراحل تبلیغ دینی و فعالیت فرهنگی ما با شکست مواجه می شود.

حجت الاسلام گرجی با بیان این که کسانی که در زمینه مسائل غیراخلاقی و غیر انسانی فعالیت می کنند شب بیداری های بسیاری را تحمل می کنند تا فرهنگ غلط را وارد جامعه کنند، افزود: پس در مقابل آنها کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت کار می کنند باید جدی باشند و لحظه ای را در این خصوص کوتاهی نکنند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد، فلسفه وجودی کانون های فرهنگی هنری مساجد را دعوت و تعالی بخشی جامعه در رشد معنوی، همزیستی مسالمت آمیز و جلوگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: زمانی ما می توانیم سخن از موفقیت و پیشرفت فرهنگی بگوییم که در کاهش آسیب های اجتماعی مانند طلاق، خیانت، بزه کاری، اعتیاد وغیره گامی موثر برداشته و کاری کنیم که دیگر افراد به سمت این مسائل بازنگردند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha