چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برای ملت بزرگ ایران، جهاد کبیر کم هزینه ترین، جهاد است، جهادی که پیروزی آن قطعی است و آن در نه گفتن و اطاعت نکردن از دشمن محقق می شود.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: زمینه بسیار مساعدی در جهت همکاری و هماهنگی ها وجود دارد که از این جهت جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، اما دشمنان با دشمنی های مداوم خود، حرفی در پشت پرده نگذاشته و به صورت مکرر از تمامی گزینه ها حرف می زنند، و این یعنی گزینه نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و جنگ های روانی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه باید در تمامی زمینه ها آمده باشیم، افزود: آمریکا شیطان بزرگ است و بیشتر از گزینه ای که برایش کم هزینه تر و برای ملت ایران پر ضررتر باشد، استفاده می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آمادگی نظامی همواره باید وجود باشد، اما طبیعتا این آمادگی برای دشمن هزینه های زیادی خواهد داشت و قطعا از راه های دیگری وارد میدان خواهد شد.

آمادگی نیروهای مسلح خار چشمان دشمنان شده است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: وقتی دشمنان بر جامعه خلع سلاحی مسلط می شوند بدون هیچگونه رحمی و با قساوت کامل عمل می کنند؛ اما هنگامی که پنجه در پنجه با کشوری چون ایران قرار می گیرد، از طرق دیگری وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پرهزینه برای دشمنان اولویت ندارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با آمادگی نیروهای مسلح خود خار چشمان دشمن شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  یادآور شد: تفنگداران آمریکایی که در آب های خلیج فارس دستگیر شدند همانند کودکی گریه می کردند، و این واقعیت نیروهای آمریکایی است، و در حال حاضر در بین سربازان آمریکایی تعدادی دست به خودکشی می زنند و از روحیه ی مناسبی برخوردار نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: دشمنان این مرز و بوم اقداماتی را در دستور کار قرار می دهند که هزینه کمتری برایشان داشته باشد، که اغلب این اقدامات نیز به وسیله نیروهای داخلی فریب خورده یا خود فروخته صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی بدون دخالت بیگانگان صورت نمی گیرد، ادامه داد: بیگانگان نقشه ها را طراحی و برخی نادان‌ها و خودفروخته‌ها این نقشه ها را پیاده ورود پیدا می کند، که البته ضعف مدیریت برای آن ها این فرصت مناسب را ایجاد می کند.

شناسایی سرمنشأهای داخلی دشمن، تحریم ها را خنثی می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر در داخل کشور چنین مشکلاتی نداشته باشیم، تحریم ها نه تنها مضر نیستند بلکه مفید نیز می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی مطرح کرد: ما سرانجام باید بر روی پای خود بایستیم و همان اقتصاد مقاومتی را با تمامی امکانات و نیروهایی که داریم به مرحله اجرا برسانیم و به خود متکی گردیم.

وی با بیان اینکه تنها سخنی که دشمن از ما می پذیرد قدرت است و برای دشمن، حق، عدالت، درستی و... معنا ندارد، مطرح کرد: اگر بتوانیم سرمنشأهای دشمنان را در داخل شناسایی کنیم، تحریم ها برای کشور مفید خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که در اوایل انقلاب هیچ نداشتیم، اما تحریم ها به کمکمان آمد، خاطر نشان کرد: اگر همه ی درها به صورت عادی بر روی ما باز بود، اینچنین در تمامی عرصه ها پیشرفت نمی کردیم، و این تحریم ها بود که به ما قدرت و توانی داد که امروز در برخی امور جزء 10 کشور برتر دنیا قرار گرفته ایم.

 

 جهاد کبیر کم هزینه ترین، جهاد است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه دشمنان برای ما در اقتصاد، سیاست و... تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می کنند، تصریح کرد: برای ملت بزرگ ایران، جهاد کبیر کم هزینه ترین، جهاد است، جهادی که پیروزی آن قطعی است و آن در نه گفتن و اطاعت نکردن از دشمن محقق می شود.

وی ادامه داد: اما اگر خودمان ابزاری برای رسیدن به اهداف دشمنان شویم، نباید از دشمن انتقاد کرد بلکه باید از خود انتقاد کرده و خود را مورد سوال قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جنگ های روانی کم هزینه ترین جنگ برای دشمن است، گفت: تمامی امکانات در دستان دشمنان قرار دارد، روستاهایی که آب ندارند و جوانانشان از شغل خوبی برخوردار نیستند، اما به اینترنت پرسرعت مجهز می شود، و این زمینه بسیار مساعدی برای دشمنان است و از آن حداکثر بهره برداری را می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه از نظر روانی آنقدر به ما تلقین می کنند که خودمان باورمان می شود در اقتصاد از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم، در حالی که این گونه نیست، ادامه داد: این امکاناتی که در کشور وجود دارد بی نظیر است، لذا باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده شود.

 

چرا دیپلماسی ها با اکثر کشورها قطع شد؟

وی بیان کرد: در این چند سال اخیر متاسفانه با همه کشورها قطع رابطه شد و مسئولان به دنبال برجام رفتند و با چندین کشور خاص ارتباط برقرار کردند، اما باید دانست کشورهای دیگری هم هستند و می‌توانند با ما همکاری کنند و تعاملات بسیار مفیدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: چرا دیپلماسی ها با اکثر کشورها قطع شد؟ و به دنبال چندین کشور که سابقه خوبی در برخورد با ایران نداشتند، رفتیم؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: ما هیچ گونه مشکلی نداریم، بلکه از تمامی امکانات بهره مند هستیم، اما باید در امور مدیریت داشته باشیم.

وی تأکید کرد: آیا هنوز وقت آن فرا نرسیده است، که بعد از 5 سال، دولت در برخی از وزارت خانه های خود تجدید نظر کند، و افرادی را به کار گمارد که کارآمد باشند؟ زیرا کسی که ناکارآمد است نمی تواند به مردم خدمت کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: نباید ناکارآمدی را به مردم نسبت داد، بلکه این ناکارآمدی را باید متوجه مسئولین کرد، تا خودشان را اصلاح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه مدیریت در بین مسئولان ضعیف است، گفت: اگر مسئولان به وظیفه خود به درستی عمل کنند و با مردم صادق باشند و آن جایی که نمی توانند کاری انجام دهند، صادقانه اعتراف کنند، مطمئنا ملت نیز خواهند پذیرفت، اما وقتی آنقدر دروغ گفته می شود که سخنان راستمان را نیز باور نمی کنند، طبیعتا بی فایده است.

 

چرا با مردم این گونه رفتار می کنید؟

وی افزود: مردم تا پای جان برای انقلاب و ارزش های اسلامی خود ایستاده اند، پس چرا با مردم این گونه رفتار می کنید؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه شرط اولیه هر امری آگاهی است و باید شرایط، محیط و دنیای خود را درک کنیم، گفت: آگاهی دادن به جوانانی که اندیشه و افکارشان مورد هدف دشمنان قرار گرفته، و همچنین تغذیه اقتصادی در مکانی که ضعف مدیریت وجود دارد، از جمله اقتداماتی است که می تواند در بهتر شدن وضعیت کشور کمک کند.

انتهای پیام/ط

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha