جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ احمد الطیب شیخ الازهر روز گذشته به لندن سفر کرد و با جاستین ویلبی اسقف اعظم کلیسای کنتربری و جان کاسن سفیر انگلیس در قاهره دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر روز گذشته به لندن سفر کرد و با جاستین ویلبی اسقف اعظم کلیسای کنتربری و جان کاسن سفیر انگلیس در قاهره دیدار کرد.

شیخ الازهر قرار است در این سفر خود به لندن در فعالیت های انجمن جوانان جهان‌ساز شرکت کند. این فعالیت ها با همکاری این انجمن و الازهر و مجلس حکمای مسلمان و کلیسای کنتربری انگلستان برگزار می شود تا شیخ الازهر و اسقف اعظم کنتربری در نشسی با حضور جوانان دانشجو به بررسی نقش رهبران دینی در تقویت همزیستی و گفتگو بپردازند.

در این سفر شیخ محمد محرصاوی رئیس دانشگاه الازهر، محمد عبدالسلام مشاور شیخ الازهر وی را همراهی می کنند.

انجمن جوانان جهان ساز اعلام کرد که هدفش از برگزاری این فعالیت ها تشکیل و ساماندهی گروهی جهانی از جوانان آگاه و صلح طلب است که بتوانند در فعالیت هایی که با حمایت الازهر و کلیسای کنتربری انجام می شود شرکت کنند و تصمیم های این دو نهاد را اجرا کنند تا جهانی بهتر برای تمام انسان ها داشته باشیم.

در این انجمن 25 جوان از اروپا مشارکت دارند که توسط کلیسای کنتربری انتخاب شده اند و 25 جوان نیز از جهان عرب شرکت دارند که توسط الازهر از میان چند کشور عربی و باز میان گرایش های دینی و فرهنگی متفاوت انتخاب شده اند که خود نشان دهنده فرهنگی غنی و ریشه های فکری مشرق زمین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha