پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار سرپرست و کارکنان حوزه علمیه خواهران گلستان با آیت الله میبدی

حوزه/آیت الله سید محمدرضا میبدی گفت: یکی از نکات درخشانی که از بخش های مختلف جامعه اسلامی نمود پیدا می کند، حضور بانوان در جامعه و قرارگرفتن در پست های مسئولیتی است که این اهمیت بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، سرپرست و کارکنان حوزه علمیه خواهران استان گلستان با آیت الله سیدمحمدرضا میبدی از علمای این استان دیدار کردند.  

در این دیدار، «آیت الله سید محمدرضا میبدی» بیان کرد: یکی از نکات درخشانی که از بخش های مختلف جامعه اسلامی نمود پیدا می کند، حضور بانوان در جامعه و قرارگرفتن در پست های مسئولیتی است که اهمیت بالایی دارد و در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس تعادل و استواری عدل تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: زمانی که یک خانم در حوزه های علمیه خواهران عهده دار مسئولیت می شود؛ سنخیت دارد، صفات و اخلاق خانم ها را بهتر شناخته و هر دو طرف بهتر می توانند ارتباط برقرار کنند. در زمان های گذشته جایگاه بانوان اهمیت چندانی نداشت، اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی آنان همچون آقایان در اجتماع حضور داشته و فعالیت می کنند غیر از فعالیت های استثنائی مثل جنگ و ... که مختص به آقایان است.      

وی با بیان این نکته که بانوان در بسیاری موارد بهتر می توانند نقش داشته باشند که این مربوط به تعادل جامعه است، به روایتی از امام علی(ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: از امام علی(ع) سوال شد که آیا عدل بالاتر است یا جود؟ حضرت پاسخ دادند؛ «عدل هر چیزی را در جای خود قرار می دهد اما جود چیزی را از محل خود خارج می سازد»، در واقع عدل سیاستی عمومی است که در همه موجودات اثر دارد ولی جود در جاهای خاصی اثر دارد.

آیت الله میبدی اذعان کرد: عدالت اجتماعی این است که باید در همه شئون تعادل برقرار بوده و هر چیزی در جای خود باشد، این مسئله در جامعه بین رئیس و مرئوس و معاونان و... نقش مهمی دارد، امام علی(ع) در یک جمله کوتاه بیان کردند که عدل، همه امور را در جایگاه خود قرار می دهد.

وی با بیان این که اگر بین افراد در جامعه تناسب و سنخیت وجود داشته باشد، نظام استواری خواهد بود، ابراز کرد: اگر در نظام و تشکیلات آن، کارکنان و عناوینش تناسب باشد؛ مشکلات حل شده، نظام استحکام پیدا کرده و خود به خود تداوم پیدا می کند.

این مدرس حوزه با اشاره به این که الحمدلله وضعیت جمهوری اسلامی در حال تکامل است و کمتر پیش می آید که بانوان مسئولیت های مهم را عهده دار شوند، تاکید کرد: مسئولین و هر فردی که در درجه بالاتری نسبت به دیگران قرار گرفت، با زیردستان اخلاق را رعایت کند تا در آنان اثرگذار باشد، زیرا هیچ چیزی بالاتر از اخلاق نیست.

وی با توصیه بر این که طلاب در هر سنخی باید به اخلاقیات تربیت شوند، افزود: اخلاقیات ساختار جامعه را مستحکم نموده و تکامل و نیز مهر و محبت ایجاد می نماید.

آیت الله میبدی در پایان ضمن اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) بر رعایت برخی حقوق مردم و رضایت خداوند تاکید نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha