پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سلطانیان

حوزه/ حجت الاسلام سیدمحمد سلطانیان گفت: انقلاب اسلامی ایران در امتداد و راستای نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سید محمد سلطانیان، ظهر امروز در سلسله نشست های بصیرتی که به همت دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه در طرح میثاق طلبگی که در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام قروه در حال برگزاری است، در سلسله نشست های بصیرتی که به همت دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه برگزار می شود، با بیان «کُلُّ یَومٍ عاشُوراءُ وَ کُلُّ أرْضٍ کَرْبَلا» اظهار داشت: صحبتهای ما پیرامون این جمله است که در دنیا انقلاب های متعددی پیش می آید ولی تفاوتی در این میان وجود دارد.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: با این وجود بین انقلاب و نهضت اختلافات فراوانی وجود دارد و معنای این دو را از هم منفک و جدا می کند.

حجت الاسلام  سلطانیان در ادامه سخنان خود به این تفاوت ها اشاره کرد و بیان داشت: انقلاب یعنی اینکه جماعتی نسبت به اوضاع و شرایط فعلی خود ناراضی باشند و برای تغییر و تحول شرایط قیام می کنند و انقلاب ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: اما اگر این انقلاب مدت دار نباشد و پایانی برایش متصور نشویم تبدیل به نهضت می شود، همانند نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در عاشورا.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه ما انقلاب اسلامی را در راستای نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می دانیم؛ گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا برای هر یک از یارانش مسئولیت و پستی انتخاب کرد. لذا وقتی ما می گوییم انقلاب اسلامی در راستای نهضت عاشوراست یعنی اینکه هنوز سپاه یزد و یزیدان وجود دارند و سپاه اباعبدالله الحسین(ع) هم وجود دارد، در این سپاه برای ما هم مسئولیت هایی مشخص شده است.

حجت الاسلام  سلطانیان گفت: اگر هر کسی به هر نحوی در انجام مسئولیت خود کوتاهی کند از پشت ناخواسته به سپاه اباعبدالله الحسین(ع) ضربه می زند، همانند ماجرای نبرد احد که عده ای که از سوی پیامبر اسلام مامور محافظت از تنگه بودند ولی در پیروزی های اولیه، به طمع جمع آوری غنایم تنگه را رها کردند و دشمن از همان تنگه ضربه مهلکی به اسلام وارد کرد و حضرت حمزه را به شهادت رساند.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: لذا همه باید مواظب اعمال و کردار خود باشیم. پدر وظیفه آوردن لقمه حلال برای فرزندان را دارد، مادر وظیفه تربیت فرزندان را بر عهده دارد و ما هم که به این حوزه آمده ایم، مسئولیتی که بر عهده داریم را باید به بهترین نحو ممکن انجام دهیم تا نقصانی در سپاه حضرت حجت ایجاد نشود، علم و بیرقی که قرار است به دست حضرت مهدی(عج)؛ صاحب اصلی برسد.

وی در پایان گفت: این انقلابی که گفتیم که در راستای نهضت اباعبدالله الحسین(ع) است مقدمه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است، لذا ما برای ظهور آن حضرت مسئولیت هایی که بر عهده مان گذاشته شده را باید به نحو احسن انجام دهیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha