شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 قرآن و حدیث

حوزه/ حجت الاسلام صیاحی، از برگزاری ۲ دوره قرآنی ویژه طلاب و اساتید خوزستانی خبرداد و گفت: دوره ترجمه و مفاهیم قرآن کریم از بیستم لغایت بیست و نهم تیر در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز و دوره تربیت مربی تجوید نیز در مردادماه ویژه اساتید حوزه علمیه خوزستان، برگزار می‌شود.

حجت الاسلام امیر صیاحی، کارشناس قرآن و حدیث حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، اظهار داشت: این دوره مختص پایه‌های اول مدارس علمیه بوده که طی ۱۰ روز از بیستم لغایت بیست و نهم در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار می‌شود.

وی منبع تدریس دوره ترجمه و مفاهیم قرآن کریم را کتاب ترجمه و مفاهیم صفارهرندی اعلام کرد و افزود: استاد این دوره جناب حجت الاسلام و المسلمین ملکوتی نیا از قم می‌باشند.

کارشناس قرآن و حدیث حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به تعداد نفرات شرکت کننده در این دوره، گفت: ۴۰ طلبه از مدارس علمیه علی ابن ابیطالب(ع)، شهرستان ایذه، امام صادق(ع)، اندیمشک و جزائریه شوشتر در دوره ترجمه و مفاهیم قرآن کریم حوزه علمیه خوزستان شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام صیاحی، در ادامه از برگزاری دوره تربیت مربی تجوید ویژه اساتید قرآن مدارس علمیه خوزستان خبرداد و اظهار کرد: ۳۰ نفر استاد تاکنون در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند که إن‌شاءالله در مردادماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نحوه شرکت در دوره تربیت مربی تجوید، گفت: هر شرکت کننده می‌بایست قرائت سوره قمر و ۵ دقیقه از تدریس خود را ضبط و برای قم ارسال کنند تا پس از ارزیابی صورت گرفته، امکان حضور در دوره را پیدا کنند و نهایتاً پس از گذران آموزش‌های لازم، حکم تدریس تجوید به آنها اعطا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha