جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه استان کردستان:

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: اولین و شاید مهمترین دستاورد برگزاری طرح میثاق طلبگی، آشنایی طلاب جدید با فضای حوزه علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، عصر امروز در جمع اساتید و معاونین حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: خوشبختانه استقبال طلاب از طرح میثاق طلبگی نسبت به دوره های گذشته بسیار چشمگیر تر بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: علت انتخاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه برای اجرای طرح میثق طلبگی، چند مسئله بود، اول آن که این مدرسه از فضایی خوبی برای اسکان طلاب جدید برخوردار است. مسئله دیگر این که مدرسه علمیه قروه در مرکزیت استان کردستان قرار گرفته است و همین باعث می شود که تردد برای طلاب و اساتید نسبت به دیگر مدارس راحت تر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به لزوم برگزاری طرح هایی همانند میثاق طلبگی برای طلاب جدید اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح میثاق طلبگی چندین مورد توجه و اهمیت است، اولین و شاید مهمترین مزیت برگزاری چنین طرحی آشنایی طلاب جدید با فضای طلبگی است و دوم هم در این دوره که تقریبا دوره ای فشرده است، طلاب می توانند در یک فضای مشخص با هم سن و سالان خود ارتباط داشته باشند و به تدریج زمینه اجتماعی شدن آنها فراهم شود.

وی افزود: در طرح میثاق طلبگی امسال بیش از 65 طلبه جدید استان کردستان حضور داشتند که با همکاری خوب حجت الاسلام نادر رنجبر، مدیر مدرسه علمیه شهرستان قروه و دعوت از مهمانان و سخنرانان مطرح کشوری، طلاب جوان کاملا با فضای معنوی حوزه آشنا شدند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه این طرح در سراسر کشور در تابستان برگزار می شود، گفت: طبق نظرخواهی میدانی از برخی طلاب جدید، رضایت شرکت کنندگان از اجرای طرح میثاق طلبگی و برنامه های در نظر گرفته شده مبرهن و مشخص است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ابراز امیدواری کرد: طلاب جدید بتوانند طلابی باتقوا، با علم، با بصیرت و باهوش باشند و دروس حوزوی را با بالاترین نمرات پشت سر بگذازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha