شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مرکز اسلامی فرهنگی شهر اسوردز ایرلند، مجوز ساخت و ساز دریافت کرد

حوزه/ جامعه اسلامی شهر اسوردز در جمهوری ایرلند که تلاش داشتند یک دفتر اداره پست سابق را به مسجدی برای فعالیت های دینی و فرهنگی تغییر کاربری دهند، با وجود مخالفت های اسلام ستیزان سرانجام موفق به دریافت مجوز شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از irishtimes، مرکز اسلامی فرهنگی شهر اسوردز در دوبلین سرانجام مجوز ساخت و ساز گرفت.

شهر اسوردز در شهرستان دوبلین در کشور جمهوری ایرلند واقع شده‌است و اعضای جامعه اسلامی این شهر تلاش داشتند که یک دفتر اداره پست سابق را به یک مسجد برای انجام فعالیت های مذهبی و فرهنگی تبدیل سازند.

درخواست اولیه برای تغییر کاربری این ساختمان یک طبقه در اواخر دسامبر 2015 تایید شد و این ساختمان بایستی در طی زمانه 2 ساله بازسازی می شد. با این وجود بسیاری ساکنان اسلام هراس مدعی شده بودند که ایجاد مرکز اسلامی سبب افزایش ترافیک شده و مخالفت شان را با ساخت مسجد اعلام کرده بودند. در این میان یک بازرس نیز ضمن پیش بینی این مسئله که جمعیت مسلمانان در ایرلند رو به افزایش است، نتیجه گرفته بود که احتمال افزایش ترافیک و تاثیر منفی آن در منطقه وجود دارد. با این حال هیات شورای شهر سرانجام با اکثریت سه به دو، با ساخت این مرکز اسلامی موافقت کردند.

وضعیت کنونی جامعه اسلامی اسوردز

گفتنی است درحال حاضر مسلمانان اسوردز، نمازهای جمعه را در یک سالن باشگاه اجاره ای برگزار می کنند و این مرکز اسلامی قرار است میزبان نمازهای یومیه، کلاس های اسلامی برای کودکان و نشست های فرهنگی دینی باشد.

در پیشنهاد ارائه شده به شورای شهر آمده است: این مرکز جدید هدفش ایجاد انسجام میان مسلمانان و غیرمسلمانان و فراهم سازی مکانی برای تعامل دیگر ساکنان با جامعه اسلامی است.

به گفته طارق صلاح الدین از بانیان ساخت مسجد، جامعه اسلامی محلی که تقریبا از 300 نفر تشکیل شده اند هنوز بودجه کافی برای توسعه و بازسازی این ساختمان به یک مسجد کامل با مناره را ندارند.

صلاح الدین افزود: این مسجد فضایی را برای نشست های اجتماعی جامعه اسلامی فراهم خواهد کرد.

وی که یک مسلمان بنگلادشی تبار می باشد که 40 سال در ایرلند زندگی کرده گفت: ما باید تضمین کنیم که کودکان مان هدایت مناسبی داشته باشند. متاسفانه در رسانه های خبری حرف های وحشتناکی درباره مسلمانان زده می شود و اجتماع اسلامی را همیشه مقصر می دانند. ما باید مطمئن شویم که کودکان مان منحرف نشوند.

صلاح الدین تاکید کرد که از تمامی ایرلندی ها با روی خوش در مسجد استقبال می شود و اگر بودجه کافی فراهم شود این مرکز اسلامی در چند ماه آینده آماده بهره وری خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha