جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع علمای مسلمین لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان در نشست شورای مرکزی خود گفت: در حال و هوای سالگرد پیروزی جنگ ۳۳ روزه نیرو های استکبار جهانی و در رأس آن ایالات متحده آمریکا تلاش می کنند که سلسله پیروزی های محور مقاومت را محدود کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان در نشست شورای مرکزی خود گفت: در حال و هوای سالگرد پیروزی جنگ 33 روزه نیرو های استکبار جهانی و در رأس آن ایالات متحده آمریکا تلاش می کند که سلسله پیروزی های محور مقاومت را محدود کند.

تجمع علما ادامه داد: این پیروزی ها از راه اندازی مقاومت اسلامی لبنان شروع شد و با پیروزی جنگ 33 روزه و آزاد سازی غزه ادامه یافت و محور مقاومت به پیروزی های خود برای آزاد سازی فلسطین از لوث وجود اشغالگران صهیونیستی ادامه می دهد.

باید مانع فتنه انگیزی طایفه ای و مذهبی میان امت شد

علمای لبنان اشاره کردند: برای رسیدن به پیروزی باید شرط هایی رعایت شود که مهم ترین آن عدم اجازه به محور شرارت صهیونیستی-آمریکایی برای فتنه انگیزی قومی، نژادی، طایفه ای و مذهبی میان فرزندان امت و صبر بر فشاری هایی که از طریق محاصره اقتصادی و فتنه های داخلی انجام می گیرد.

برخی در لبنان به دنبال سهم خواهی بیش از حد هستند

این تجمع اعلام کرد: نبیه بری رئیس مجلس لبنان مدت زیادی را برای تشکیل دولت انتظار کشید و او نمی تواند مجلس را بدون کابینه ها باقی بگذارد و این نتیجه تلاش برخی برای گرفتن سهمیه بیشتر است؛ در حالی که کسانی که دلسوز کشور هستند به سهمی کمتر از حق خود راضی شدند تا چرخ دولت به حرکت در بیاید.

دولت سوریه مستشاران نظامی ایرانی و نیرو های مقاومت را در سوریه حفظ کند

تجمع علمای مسلمان، دستاورد های بزرگ نظامی ارتش سوریه را ستود و به استمرار جنگ علیه تروریسم تا نابودی کامل آن دعوت کرد و گفت: ما از دولت سوریه می خواهیم که به توصیه بعضی ها برای اخراج مستشاران نظامی ایرانی و نیرو های مقاومت گوش ندهد؛ چرا که این نیرنگ با هدف بازگشتن اوضاع به جایگاه اول است و به مصلحت سوریه نیست.

مسببان آشوب و اغتشاش عراق بازداشت و بازجویی شوند

تجمع علما تلاش هایی که برای سلب امنیت در عراق انجام گرفت را محکوم کرد و گفت: آشوبگری و اغتشاش هیچ سودی ندارد و ما از دولت عراق می خواهیم اقدامات لازم را برای یاری رساندن به ملت و ارائه خدمات به آنان اتخاذ کند و مسببان آشوب و اغتشاش را بازداشت کرده و در خصوص حامیان اصلی آن بازجویی کنند.

اختلافات آمریکا و اتحادیه اروپا بالا گرفته است

علمای لبنان اشاره کردند: اختلاف میان آمریکا و اتحادیه اروپا به خاطر قلدری و یاغی گری رئیس جمهور آمریکا با اروپایی ها در حال بالا گرفتن  است و ترامپ تلاش می کنند که آنان را به سیاست هایی ملزم کند که به نفعشان نیست، به ویژه برای فشار بر آن ها برای لغو توافق هسته ای با جمهوری اسلامی ایران.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha