چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رضوانی

حوزه/ حجت الاسلام رضوانی گفت: بر طبق روایات اسلام چیزی جز حسن خلق نیست، یعنی کسی که حسن خُلق ندارد از اهل جهنم است، در زندگی مشترک حسن خلق راه حل رفع بسیاری از مشکلات است، زوجین اگر اهل تغافل و تجاهل باشند مشکلات پیش آمده حل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حمید رضا رضوانی، شب گذشته در همایش زوج های آسمانی ویژه طلاب جوان مزدوج حوزه علمیه اصفهان پیرامون مباحث اخلاقی و عاطفی زندگی مشترک اظهار کرد: تاکید روایات بر حسن خلق بسیار زیاد است.

این کارشناس مشاوره دینی تصریح کرد:  طبق روایات اسلام چیزی جز حسن خلق نیست، یعنی کسی که حسن خلق ندارد از اهل جهنم است و به پایین ترین درجه جهنم وارد می شود، خوش اخلاقی یعنی غضب نکند (عصبانی مزاج نباشد) دوم اینکه الفت گرفتن(سریع احساس صمیمیت پیدا می کنی) و سوم خوش طبعی در حد معتدل  و اهل  مداراکردن باشد و در آخر گشاده روئی  که پائین ترین حد خوش خلقی است.

وی افزود: آنچه در زندگی مشترک بسیار مهم است غضب نکردن طرفین است که خیلی مهم است، کسی که عادت به صبر ندارد باید خودش را به شکل افراد صبور در آورد تا صبور شود، در بسیاری از فضائل اخلاقی برهمین نحو است که به اجبار ظاهر و باطن را موافق آن فعل اخلاقی در آوریم تا آن فعل ملکه ما شود و در ما رسوخ کند.

حجت الاسلام رضوانی خاطرنشان کرد: در دین توصیه شده که اهل تغافل باشید یعنی اینکه اشتباهات دیگران را نادیده بگیریم، همچنین توصیه شده است که  انسان خود را به تجاهل(جاهل کسی است که اصلا مطلب را نمی داند و من خودم را شبیه او نشان می دهم که سابقه علم ندارد) بزند که اگر این دو نباشد زندگی سخت می شود.

وی گفت: یکی از نکات مهم در زندگی مشترک این است  که اشتباهات و نواقص دیگری را مستقیم بیان نکنیم، چرا  که اخلاق اسلامی نیست اما برنامه ریزی برای اصلاح نواقص و اشتباهات را  داشته باشیم.

این کارشناس مشاوره دینی تصریح کرد: البته باید به مرور زمان مشکل را حل کنیم که این کار کمی صبر می طلبد، زندگی امروزی مردم را کم صبر کرده است در حالی که تغافل و تجاهل صبر می خواهد و با صبر عیوب همسر را برطرف نمائید.

وی خاطرنشان کرد: برای  رسیدن به صبر اقداماتی معرفی شده است، کوه نوردی، روزه گرفتن، پیاده روی و... صبر انسان را زیاد می کند و هر آنچه شما را در غرق در زندگی تجملاتی می کند، صبر را کم می کند، همچنین اگر کسی دنبال راحت طلبی در دنیا باشد و به دنبال لذت بیشتر باشد به مرور صبرش کم می شود و در نتیجه تجاهل و تغافل هم نمی تواند داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha