سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدرسه علميه تبلیغی ناصريه

مسئول مبلغین زباندان حوزه علمیه اصفهان از ارائه بروشورها تخصصی در زمینه حجاب به زبان های انگلیسی و فرانسوی، پاسخگویی به شبهات توریست ها در زمینه عفاف و حجاب و اهدا ۵هزار شاخه گل به دختران و بانوان ایرانی وخارجی در هفته عفاف و حجاب ومیلاد حضرت معصومه خبرداد.

حجت الاسلام محمد رضا زماني در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: مدرسه علميه تبلیغی ناصريه به عنوان يك پايگاه تبليغي، در كنار شاهكار معماري بي نظيري به نام مسجد امام در اصفهان، همزمان با دهه عفاف و حجاب در اقدامی ابتکاری به تبليغ و ترويج فرهنگ عفاف و حجاب پرداخت.

وی توضیح داد: اين مدرسه امسال با روشي متفاوت و براي مخاطباني متفاوت، مخاطباني به گستردگي همه ي مردم دنيا از آسياي شرقي و اروپايي گرفته تا آفريقايي و آمريكايي، تبلیغ در مواجه با توریست های خارجی صورت گرفت..

مسئول مبلغین زباندان حوزه علمیه اصفهان در زمينه  عفاف و حجاب بیان کرد: مدرسه علميه ناصريه به عنوان پايگاه تبليغي و ترويجي با بهره مندي از طلاب متخصص و مسلط به زبان هاي خارجي از جمله انگليسي، فرانسوي، اسپانيايي، چيني، عربي و... توانسته بخش بسيار مهمي از پرسش هاي گردشگران خارجي در زمينه حقوق زنان، فلسفه حجاب، تفاوت هاي مردان و زنان در حقوق و پوشش و را  همزمان با هفته عفاف و حجاب پاسخگو باشد.

وی ابرازکرد: مبلغین این مدرسه  در فعاليت هاي خود از حجاب به عنوان عاملي براي آرامش روانی عمومي و حافظ حریم خانواده و به خصوص حافظ كرامت و منزلت زن ياد کردند، چرا كه همانگونه كه زنان بايستي داراي پوشش باشند مردان نيز بايستي مواظب غيرت و حيا باشند.

حجت الاسلام زمانی عنوان کرد: معتقدم تغییر لباس، همواره پیامد تغییر یک فرهنگ است و انسان تا با فرهنگ خود وداع نکند، نمی تواند با لباس خود وداع کند و تا فرهنگ یک قوم را نپذیرد لباس آنان را به تن نمی کند، دشمن با تمام توان و با استفاده از تمام ظرفيت هاي رسانه اي و عوامل خود فروخته اي از جنس خود زنان در صدد ترويج بي بندباري و اباحه گري و عادي كردن بي حجابي مي باشند.

وی در باره مطالبی که در هفته عفاف و حجاب به توریست ها بیان می شد، توضیح داد:  تمام مواردي كه مبلغین زباندان به آن اشاره كردند تنها براي مخاطبان زن نيست، بلكه شامل مردان نيز مي شود و آنان نيز مشمول احكام و قوانين پوشش مي‌شوند، چرا كه تغيير فرهنگ و سبك زندگي و پوشش يك ملت به هيچ وجه نياز به حضور نظامي و فيزيكي نداشته و اصلا با بهره گيري از اسلحه و زور انجام نخواهد گرفت.

مسئول مبلغین زباندان حوزه علمیه اصفهان  در ادامه به بخشی از فعالیت هاي اين مركز تبليغي تخصصي توريسم در هفته عفاف و حجاب  چون توزيع بروشور، كتابچه و كتاب‌هايي به زبان انگليسي و فرانسوي در ميان گردشگران خارجي حاضر در ميدان امام و مسجد امام پیرامون حجاب، برپايي غرفه اي در ميدان امام به مناسبت روز عفاف و حجاب، انجام مشاوره براي توريست ها و گردشگران داخلي و توليد نرم افزار با موضوع حجاب اشاره کرد.

وی ايجاد بانك سؤالات جامع گردشگران در زمينه حقوق زن و حجاب، برگزاري گفتگو هاي دوستانه و نشست‌هاي تخصصي با موضوع حجاب با گردشگران خارجي و اهدا بيش از 5 هزار شاخه گل به بانوان و دختران ايراني و توريست‌های خارجی با همکاری بازار گل و گیاه همدانیان و یکی از گروه های فعال فرهنگی، به مناسبت تقارن مبارك اين هفته  با  دهه کرامت را ازدیگر اقدامات این مدرسه تبلیغی دانست.

حجت الاسلام زمانی در پايان گفت: اميدواريم مانند مردم و روحانيوني كه روزگاري با نثار خون خود در مسجد گوهرشاد از اين حريم مقدس محافظت و مراقبت كردند، ما نيز به عنوان سربازاني كوچك در خط مقدم اين هجمه‌هاي گسترده عليه حجاب و عفت زنان و مردان مسلمان ايراني انجام وظيفه كنيم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha