جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به حدیث «اَلْعِلْمُ رَأسُ الْخَیرِ کلِّهِ»، گفت: بهترین علم، علمی است که نفع دنیا و آخرت را به همراه داشته باشد که همان علم دین و هدایت‌گری مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در دیدار با طلاب دوره تثبیتی مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد، به تشریح رسالت طلاب در جامعه امروز پرداخت.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: در شرایطی که دشمن به لحاظ اعتقادی علیه ما فتنه‌انگیزی و شایعه‌پراکنی می‌کند، ازنظر اقتصادی توطئه‌های مختلفی را اجرا کرده و ازنظر فرهنگی تربیتی به دنبال ترویج مواردی مانند سند 2030 است و همچنین در اطراف ما هم کشورهای مختلفی را می‌بینیم که بعضی از آن‌ها مهد جولان استکبار شده و برخی هم در مقابل ابرقدرت‌ها کوتاه آمده‌اند، در چنین شرایطی رسالت طلاب و حوزه‌های علمیه بسیار حساس و خطیر است.

وی تصریح کرد: قرآن می‌فرماید «وَلِکلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّیهَا ۖ فَاسْتَبِقُوا الْخَیرَاتِ ۚ»؛ در شرایطی که هر کسی را به‌سوی حق راهی است که بدان راه یابد یا قبله‌ای است که به آن روی آورد، پس به‌سوی خیرات بشتابید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: در روایات می‌بینیم که کارهای زیادی جزء خیر محسوب می‌شوند اما انسان یک وقتی به دنبال به دست آوردن اوج خوبی‌ها و نیکی‌ها است و رسول گرامی اسلام هم می‌فرماید: «اَلْعِلْمُ رَأسُ الْخَیرِ کلِّهِ» و تأکید می‌کند که دانایی سرآمد همه خوبی‌ها است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: قرآن فرموده که درزمینهٔ خیرات سبقت بگیرید و مهم‌ترین امور خیر این است که انسان اهل علم باشد، زیرا خیر دنیا و آخرت با علم‌آموزی است، البته علم و دانشی که سبب هدایتگری مردم شود.

وی اضافه کرد: امام علی (ع) می‌فرماید «خیر العلم ما نفع»؛ یعنی بهترین علم، علمی است که منفعت مادی یا معنوی برساند و علمی که نفع دنیا و آخرت را به همراه داشته باشد علم دین و هدایت‌گری است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: خداوند 124 هزار پیامبر فرستاده که مردم را هدایت کنند اما نجار و بنا و مهندس راه و ساختمان نفرستاده است، زیرا بشر خود کار دنیایی خویش را می‌آموزد و در این زمینه دغدغه دارد اما برای آخرت خود نیاز به 124 هزار پیامبر دارد و امروز هم عالمان وارثان انبیا هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به طلاب جدیدالورود دوره تثبیت، افزود: مسیر بسیار خوبی را انتخاب کرده‌اید و از اینکه در مسیر علم و خدمت به امام زمان (عج) و گفتمان سازی برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) قرار گرفته‌اید باید خدا را شاکر باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha