پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هرمزگان میزبان سفیران کریمه

حوزه/ در راستای جشنواره مردمی دهه کرامت، مردم حاجی آباد استان هرمزگان میزبان سفیران کریمه و پرچم آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در شهر خود شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جشن بزرگ میلاد بانوی کرامت با استقبال پرشور مردم و حضور خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس برگزار شد.

اجرای گروه سرود توسط اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد جواد الائمه علیه‌السلام، قرعه‌کشی و انتخاب 10 نفر از شرکت‌کنندگان برای سفر زیارتی شهر مقدس قم، توزیع نذورات و بسته های فرهنگی در بین شرکت کنندگان و مولودی خوانی مجید دلشاد از مداحان حرم مطهر بانوی کرامت از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

همچنین، مراسم جشن میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها همراه با سخنرانی و مولودی‌خوانی خادمان این آستان مقدس در کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش مستقر در بندرعباس برگزار شد.

امامزاده سید سطان محمد(ع) روستای زیارت بخش رودخانه شهرستان میناب نیز به مناسبت دهه کرامت میزبان سفیران کریمه آستان بانوی کرامت و جشن بزرگ «کرامت» بود که این مراسم با حضور پرشور مردم همراه بود.

کاروان سفیران کریمه در سفر خود به استان هرمزگان به مناسبت دهه کرامت به شمال این استان، شهرستان حاجی‌آباد عزیمت کردند.

خادمین کریمه اهل‌بیت(ع) در بدو ورود به امامزاده سید محمد(ع) و سید نظام‌الدین(ع) رفتند و پس از غبارروبی ضریح مطهر، در گلزار شهدای گمنام حاضر شدند و نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمودند.

در مراسم استقبال از کاروان سفیران کریمه، فرماندار حاجی‌آباد و امام جمعه موقت و رییس دادگستری شهرستان نیز در بین مردم مهمان نواز «خرمای پیارم» حضور داشتند و به خدام خیرمقدم گفتند.

حضور در ندامتگاه و دلجویی از زندانیان، رفتن به عیادت بیماران در بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) از دیگر برنامه‌های نوبت صبح سفر به شهرستان حاجی‌آباد بود.

سفر به روستای شمیل و سپس دهستان فارغان، دیدار با سادات منطقه و همچنین شرکت در جشن کرامت امامزاده شاه رکن‌الدین(ع) فارغان از دیگر برنامه‌های روز گذشته سفیران بوده است.

کاروان سفیران کریمه در قالب دو گروه از سه روز پیش برنامه‌های خود را در شهرهای بندرعباس و میناب آغاز کرده‌اند و به مدت هفت روز تا جمعه 29 در استان هرمزگان حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است، اعزام سفیران کریمه به 11 استان و 11 کشور مختلف از جمله برنامه‌های جشنواره مردمی کرامت است که به همت آستان بانوی کرامت و مؤسسه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها دنبال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha