جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام کاظم علیه السلام

حوزه/ روزى از روزها جهت ديدار و ملاقات حضرت ابوالحسن، امام موسى كاظم عليه السلام حركت كردم، حضرت را در زمين كشاورزى در حالتى يافتم كه مشغول كار و تلاش بود و عرق از بدن مباركش سرازير گشته بود. بسيار تعجّب كردم و اظهار داشتم: ياابن رسول اللّه ! من فداى شما گردم ، مردم ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «چهل داستان و چهل حديث» اثری از آقای عبدالله صالحی است که برای هر کدام از 14 معصوم در کتابی مستقل، به بیان داستان های گوناگون پرداخته که منتخبی از این داستان ها در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می گردد.

* ارزش كار و كشاورزى

يكى از اصحاب و راويان حديث، به نام علىّ فرزند ابوحمزه بطائنى حكايت كند:

روزى از روزها جهت ديدار و ملاقات حضرت ابوالحسن، امام موسى كاظم عليه السلام حركت كردم، حضرت را در زمين كشاورزى در حالتى يافتم كه مشغول كار و تلاش بود و عرق از بدن مباركش سرازير گشته بود.

بسيار تعجّب كردم و اظهار داشتم: ياابن رسول اللّه ! من فداى شما گردم، مردم كجا هستند تا مشاهده كنند، كه شما اين چنين در اين گرماى سوزان مشغول كار هستى و تلاش و فعّاليّت مى نمائى .

امام عليه السلام لب به سخن گشود و فرمود: اى علىّ! آنهائى كه از من بهتر و برتر بوده اند، به طور مرتّب كوشش و تلاش داشته اند و هر كدام به نوعى كار مى كرده اند.

عرض كردم: منظور شما چه كسانى هستند؟

حضرت در پاسخ فرمود: منظورم رسول اللّه، اميرالمؤمنين و ديگر پدرانم صلوات اللّه عليهم اجمعين مى باشند كه با دست خود كار و تلاش مى كرده اند.

سپس امام موسى كاظم عليه السلام ضمن فرمايشات خود افزود:

و اين نوع كار و تلاشى را كه من مشغول انجام آن هستم و تو مشاهده مى كنى، پيامبران مُرسل الهى و نيز پيامبران غير مرسل همه شان به آن اشتغال داشته اند و به وسيله آن تلاش و امرار معاش مى كرده اند و همچنين بندگان صالح خداوند متعال همه در تلاش و كوشش مى باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha