جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: زنان فرهیخته باید در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی پیشگام باشند و بدون نقش‌آفرینی زنان تحولات فرهنگی و اجتماعی رقم نخواهد خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، در آئین اختتامیه جایزه جهانی گوهرشاد، ضمن بیان ارزش و جایگاه نیکوکاری و نیکی و نیکوکاری در عالم، اظهار کرد: بسیاری از افراد مدعی نیکی در عالم هستند، اما شاخصی که ما برای نیکی داریم نشأت گرفته از اندیشه و انگیزه نیکو بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برخی در عالم با انگیزه منفعت، تحکیم موقعیت و جلب توجه و جذب توجه،  نیکی می‌کنند تصریح کرد: هر بخششی کرامت نیست و اولین شاخص کرامت در خداخواهی و توجه به خالق هستی است؛ همچنین بزرگان دنیا در زمینه های علم، هنر و دانش و غیره بسیار زیاد هستند اما بزرگوار کم است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب نقش آفرینی زنان در جامعه روزبه‌روز رونق یافته است، افزود: جایزه جهانی گوهرشاد به عنوان حرکتی نمادین با نام یک بانوی فرهیخته که در کنار مضجع شریف و مطهر حضرت رضا(ع) می‌درخشد، برای درخشش هرچه بیشتر نیکوکاری در بین بانوان رقم خورده و سال به سال عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: دو وظیفه مشترک برای زنان و مردان  در راه رسیدن به کمال یکسان بوده و زنان در خانه و خانواده و خیرات، همیشه نقش آفرینند و گوی سبقت را در دست دارند.

وی با اشاره به اینکه موقعیت و هویت زن از سمت غرب مورد ستم و ترور از سوی مستکبران قرار گرفته است، تأکید کرد: حق زن در رسیدن به جایگاه والای خود از سوی جامعه مغرب زمین گرفته شده و مدعی حقوق زن است که به جایگاه زن بیشترین ظلم را می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: زنان فرهیخته باید در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی پیشگام باشند و بدون نقش‌آفرینی زنان تحولات فرهنگی و اجتماعی رقم نخواهد خورد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha