جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مرتضی محمدیان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از آغاز طرح پویش «امامزادگان سرزمین من» همزمان با دهه کرامت در بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در نشست با خبرنگاران گفت: همزمان با دهه کرامت پویش ملی «امامزادگان سرزمین من» آغاز شده است.

حجت الاسلام مرتضی محمدیان با یادآوری اینکه در این پویش به سؤالات و شبهات پاسخ داده می شود، ادامه داد: این پویش در قالب تیزر، موشن گرافی، پاکست وگزارش مردمی به صورت نمایشگاهی و طرح های مفهومی در فضای مجازی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: پاسخ به سؤالاتی نظیر پول جمع آوری شده در امامزادگان به کجا می رود؟، چرا در ایران امامزادگان زیادی وجود دارد و در کشورهای عراق و عربستان که زادگاه ائمه معصومین (ع) است، تعداد آنها کم یا وجود ندارد؟، چرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی امامزادگان بیشتر شده ؟ و داستان بعضی از امامزادگان همچون امامزاده بیژن چیست؟ یا جریان کشف امامزادگان جدید چیست؟ ، از جمله موضوعات این پویش است.

حجت الاسلام محمدیان به راه اندازی نمایشگاه هایی در قالب 20 پوستر در 18 امامزاده استان اشاره کرد و گفت: در کنار این پوسترها طرح های مفهومی نیز در سایت اوقاف و امور خیریه با عنوان تولیدات ویژه روز تکریم امامزادگان بارگذاری شده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، تولیدات رسانه ای در قالب تلویزیونی و رادیویی از دیگر بخش های این پویش است که ویژه معرفی و تکریم و توجه به امامزادگان، نقش و تاثیر این مکان های معنوی در نشاط و پویایی خانواده ها و فضای کلی جامعه و نیز نقش آفرینی مثبت زیارت های معنوی در زندگی شخصی، روابط اجتماعی افراد و استفاده بهینه از فرصت حضور در صحن وسرای امامزادگان است که در فضای مجازی تولید ومنتشر شده است.

این مقام مسوول فرهنگی با بیان اینکه این تولیدات با موضوع نشاط و تربیت پیوند و سبک زندگی پایدار زیر سایه حضرات و نوادگان پاک و مقدس ائمه معصومین (ع) است، گفت: این تولیدات در صدد است تا گفتمان لذت زیر سایه معنویت و زیارت را جریان سازی کرده و مکان های معنوی و از جمله حرم امامزادگان مقدس را وارد سبد سیاحتی و تغذیه روحی و روانی مردم کند.

حجت الاسلام محمدیان یادآور شد: همایش تکریم وبزرگداشت امامزاده محمدبن باقر(ع) روز پنج شنبه پنجم ذی القعده 28 تیرماه ساعت 18 با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در آستان مقدس این امامزاده برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha