جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 456354
۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
جایزه جهانی گوهرشاد

حوزه/ سومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد با معرفی بانوان برگزیده پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، جایزه جهانی گوهرشاد با معرفی بانوان برگزیده جهان اسلام در تالار قدس کتابخانه حرم مطهر رضوی پایان یافت.

افسانه سعید تهرانی فعال در مباحث خیریه و در امور رسیدگی به محرومین و روستاهای کم برخوردار، ساخت ۵۰مدرسه در مناطق کم برخوردار با هزینه شخصی و فعالیت های آموزشی و تدریس در روستای محروم گرمه در استان خراسان شمالی یکی از بانوانی بود که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین، نجمه کربلایی نوروز، عضو فعال امدادگری در کمیته امام خمینی(ره) و جهاد سازندگی، فعال در امور امدادرسانی وضعیت بحران مانند زلزله بم، مترجم چندین کتاب، کارآفرین در ایران و آفریقا و عضو NGO داوطلبان هلال احمر و پزشکان برون مرزی و کبری سیل سه پور، ایثارگر و فعال انقلابی قبل و بعد از انقلاب، همسر شهید سیدعلی اندرزگو، از یاران شهید اندرزگو در مبارزات علیه رژیم پهلوی، فعالیت های گسترده خیریه در استان چهارمحال وبختیاری و سرپرست چندین یتیم از دیگر برگزیدگان معرفی شده بودند.

لیلالندی اصفهانی، رئیس دفتر بانوان شهرداری و عضو فعال دفتر امور بانوان استانداری اصفهان، استاد دانشگاه های مختلف کشور و مربی اساتید متخصص در حوزه مسئله شناسی بانوان، مولف کتب و مقالات متعدد، فعال اجتماعی در امورخیریه ، حامی سازمان های مردم نهاد بانوان، فعال در عرصه کارآفرینی بانوان، مبدع طرح های مادران شاد، مادران خلاق، مادرمحوری و...‌ از دیگر برگزیدگان می باشد.

سیده ام فروه نقوی متولد پاکستان از انگلستان، رئیس جامعه اتحادیه بانوان مسلمان اروپا، برای مدیریت موسسه لبیک زهرا(س)، کمک مالی و فکری به موسسات ازدواج آسان در لندن و موسسات العین و النور در عراق، حمایت مالی قرض الحسنه برای نیازمندان در لندن، حمایت ایتام، امورخیریه، بورسیه دانشجویی و تأمین جهیزیه به صورت مستمر در پاکستان، حمایت ایتام، امورخیریه، سرپرستی نیازمندان افغانستانی به صورت مستمر در ایران و کمک به خانواده های شهدای مجاهدین عراق به صورت مستمر مورد تقدیر قرار گرفت و ‌آلیبا هیما ماکیکه از تانزانیا به عنوان رئیس بخش زنان سازمان ویپاز، فعال در امور خیریه و مساعدت به نیازمندان منطقه، تاسیس دارالایتام و حمایت از بیماران منطقه و حفرچند چاه آب آشامیدنی در آفریقا نیز یکی دیگر از برگزیدگان معرفی شد.

داراکات تی آری تایلند نیز که رئیس بنیاد بانوان مسلمان تایلند است برای کمک و دفاع از محرومان و یتیمان در جهت تقویت و رشد آنان در مسیر  صحیح و سالم اجتماعی و فرهنگی و برخورداری از امکانات تحصیلی،تامین کمک هزینه تحصیلی در همه مقاطع تحصیلی به ۱۰۰نفر دانش آموز و دانشجوی مسلمان وغیرمسلمان تقدیر شد.

ساخت مسجد در شهرهای آیوتایا، پیجبوری، چاسونیک ساو، ترادناخان نایوک، ناراتیوات و... از دیگر کارهایی بود که داراکات تی آری انجام داده است.

همچنین، جومای احمد کاروفی، مجاهد، جانباز و مادر پنج شهید جبهه مقاومت، کارگردان، فیلم ساز و تدوین گر، کارآفرین برای همسران شهدا، نویسنده کتاب های اثرگذار و پرطرفدار در بین قشر  دختران جوان به زبان هوسا، مربی و فعال در عرصه آموزشی جبهه مقاومت از دیگر کسانی بود که تقدیر شد.

گفتنی است، جایزه بین المللی گوهرشاد در راستای تقدیر از بانوان برگزیده جهان اسلام در عرصه های مختلف از سوی آستان قدس رضوی برگزار و این بانوان معرفی می شوند.
انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha