پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام اکبری با تأکید بر این که طلاب مطالعه و مباحثه در حوزه را مورد توجه جدی قرار دهند، افزود: متأسفانه برخی مواقع دیده می شود این سنت های ارزشمند در برخی مدارس علمیه مورد بی توجهی قرار می گیرد که این یک آسیب بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب شرکت کننده در طرح تابستانه مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با تبریک دهه کرامت، این ایام را فرصت مناسبی برای بهره گیری بیشتر از معارف اهل بیت(ع) دانست.

وی با بیان این که با توسل به اهل بیت(ع) می توان در زندگی به موفقیت های چشمگیری دست یافت، افزود: طلاب به عنوان ادامه دهندگان مسیر اهل بیت(ع) باید بیش از پیش از سیره و معارف اهل بیت(ع) در زندگی طلبگی خود بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که طلاب باید قدردان فرصت های به وجود آمده در حوزه باشند، تصریح کرد: این فرصت ها هیچ گاه تکرار شدنی نیست به همین دلیل باید استفاده حداکثری از آن صورت گیرد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی بستری را برای رشد و رونق حوزه های علمیه فراهم کرده، خاطرنشان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب، شرایط سختی بر حوزه ها حاکم بود و تحصیل در حوزه به همین آسانی نبود.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که در حال حاضر و به برکت انقلاب همه امکانات برای تحصیل طلاب فراهم شده، تصریح کرد: طلاب باید با نیت الهی وارد حوزه شوند و با هدفگذاری مشخص علم آموزی در این مراکز دینی را آغاز کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ چیز ارزشمند تر از آموختن علم دین نیست، خاطرنشان کرد: در روایات آمده که ملائکه و فرشتگان برای طالبان علم دین پر و بال پهن می کنند و این نشان از عظمت جایگاه طلاب در نزد خداوند متعال است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید برای لحظه لحظه زندگی خود برنامه ریزی مشخصی داشته باشند، گفت: فرصت سوزی در حوزه یک آسیب جدی است که می تواند اثرات نامطلوبی بر زندگی یک طلبه داشته باشد.

حجت الاسلام اکبری در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب برای حرکت در مسیر صحیح نیازمند الگوی مناسب هستند، افزود: زندگی علما و بزرگان حوزه بهترین الگو برای طلاب جوان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما و مراجع دینی همواره نسبت به موضوعات اخلاقی و تربیتی در حوزه تأکید ویژه داشته اند، گفت: در حال حاضر نیز مسأله اخلاق باید تؤام با موضوعات آموزشی در حوزه مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که علم بدون اخلاق اثرگذاری مطلوب خود را از دست می دهد و در برخی مواقع می تواند عامل انحراف انسان باشد، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین وظیفه حوزه های علمیه پرورش و تربیت طلاب مهذب، نخبه و انقلابی است.

حجت الاسلام اکبری با تأکید بر این که طلاب مطالعه و مباحثه در حوزه را مورد توجه جدی قرار دهند، افزود: متأسفانه برخی مواقع دیده می شود این سنت های ارزشمند در برخی مدارس علمیه مورد بی توجهی قرار می گیرد که این یک آسیب بزرگ است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید به گونه ای درس بخوانند که مورد رضایت حضرت ولیعصر(عج) قرار گیرد، خاطرنشان کرد: رفتار، اعمال و کردار یک طلبه نیز باید در جامعه نیز باید طوری باشد که مورد نسبت به حوزه های علمیه گرایش بیشتری پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha