پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تبریزی

حوزه/ مراسم دوازدهمين سالگرد رحلت آیت الله العظمی ميرزا جواد تبريزی(ره) با حضور علمايی از کربلا، نجف و بصره در شهرستان آذرشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، مراسم بزرگداشت دوازدهمين سال رحلت آیت الله ميرزا جواد تبريزی(ره)، امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، علمايی از کربلا، نجف  و بصره و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جعفر تبريزی فرزند مرحوم آيت الله العظمی ميرزا جوادآقا تبريزی در شهرستان آذرشهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین تبريزی در این مراسم با اشاره به تعبير تفقه در قرآن تصریح کرد: تفقه در دين و آموزش دين به مردم امري است به عهده روحانیون و مبلغین که هدف از فراگيرى فقه، هشدار مردم و هوشيار ساختن آنان و نجات از غفلت و بى‏ تفاوتى نسبت به مشكلات است، چرا که تفقه در دين و انذار مؤمنين باعث سعادت انسان ها مي شود.

وی همچنین به تشریح بخش هایی از زندگانی آيت الله العظمی ميرزا جواد تبريزی(ره) پرداخت و گفت: زندگی آن عالم وارسته همواره بر مبانی آموزه های دینی و قرآنی پایه‌ ریزی شده بود و در تربیت فرزندان نیز از حدود الهی غافل نبود.

گفتني است، آیت الله العظمی میرزاجواد تبریزی پس از ۸۲ سال در شب ۲۷ شوال سال ۱۴۲۷ هـجری قمری در شهر مقدس قم دار فانی را وداع گفت و در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha