سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مهدی سالاری

معاون پژوهشی موسسه راهبردی حق‌پژوهی گفت: اکنون فرقه‌ها و عرفان‌های نوظهور مختلفی در کشور فعال بوده و تنها قشری که می‌تواند به‌صورت مطلوب و مستند در مقابل این‌ها بایستد روحانیان و طلاب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی سالاری، امروز در کارگاه آشنایی با مبانی فکری عرفان‌های کاذب و نوظهور که با حضور روحانیان، اساتید مدارس علمیه، ائمه جماعات و مشاوران مذهبی مدارس، در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: ما در دوره آخرالزمان و شرایط ویژه‌ای هستیم و در این دوره هرکس ادعا می‌کند که من برحقم و باید از من حرف‌شنوی داشته باشید.

وی با بیان اینکه ما روحانیان در این دوره مسئولیت مهمی داریم، افزود: اکنون جریان‌های فرقه‌ای مختلفی تشکیل شده و به‌راحتی فعالیت می‌کنند و مردم را فریب می‌دهند؛ به‌گونه‌ای که برخی از مردم به دلیل جهل مذهبی جذب این فرقه‌ها می‌شود، ازاین‌رو باید تلاش و فعالیت ما روحانیان برای مقابله با این فرقه‌های باطل بیشتر باشد.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه فرقه‌گرایی یک نوع بیماری مستهلک است که شرف و آبروی دنیا و آخرت انسان‌ها را تباه می‌کند، تصریح کرد: نظر فرقه‌گراها این است که فقط از طریق عرفان‌های حلقه به کمال و قرب الی الله می‌رسیم، پیروان این گروه‌ها مدعی می‌شوند که از طریق این فرقه‌های می‌توان امام زمان(عج) را شناخت و به امام عصر نزدیک شد.

کارشناس ویژه فرق وادیان آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اکنون این فرقه‌ها و عرفان‌های نوظهور در کشور فعال بوده و تنها قشری که می‌تواند به‌صورت مطلوب و مستند در مقابل این‌ها بایستد روحانیان و طلاب هستند.

وی با اشاره به فعالیت انواع فرقه‌های سیاسی، اعتقادی و اقتصادی... در سطح جامعه، ادامه داد: یکی از عواملی که باعث می‌شود انسان‌ها به سمت این فرقه‌ها بروند فقر فرهنگی است.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه متأسفانه مطالعه ما بسیار اندک بوده و سرانه مطالعه ایرانی‌ها کم‌تر از یک دقیقه است، اظهار کرد: فقر فرهنگی در کشور ما بی داد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دومین عاملی که باعث می‌شود انسان‌ها به سمت این فرقه‌ها رفته و عرفان‌های کاذب رشد کنند فقر اقتصادی است، ادامه داد: امروز به دلیل وضع اقتصادی موجود در کشور، زمینه برای فعالیت این فرقه‌ها بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: سومین عامل جذب افراد به این فرقه‌ها اعتقادات غیر مبین ازجمله ادعای امام زمان بودن است، زیرا با مهربانی و رفتار مناسب، اقدامات جذاب و شبیه به معجزه انجام داده و مردم به‌راحتی جذب می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha